dunsaluns

Alla inlägg den 25 november 2015

Av dunsaluns - 25 november 2015 07:53

För ett par helger sedan var jag och tvååringen ute med Spöket i skogen. Det bar av över stock och sten. Ibland fick hon hoppa av så att hästen skulle kunna hoppa över ett dike.

I början gick vi efter en gammal väg som annars bara används som slädväg på vintern. Men sedan dök vi in i terrängen för jag ville gå till några platser där jag brukade gå mycket förut. Upp på åsen gick det ganska bra att komma, även om det var ganska stenigt och knöligt under mossan. När jag stannade för att fixa med sadeln en gång, satt ryttaren i mossan och smakade på några lingon.

Över några gamla slåttermyrar var det så blött och snårigt så vi fick vända ett par gånger. Det blev en avstigning igen när jag och hästen hoppade över ett dike och gick för att se hur marken var längre fram.

Det gick inte att komma ända fram. Fastän den här ponnyn är helt fenomenal. Hon kan gå där jag kan gå, hon blir aldrig stirrig för konstiga underlag och drar sig i det längsta för att skutta när hon har en liten ryttare på ryggen. Ändå är hon pigg och rask.
Men det var för blött. Det hade regnat så mycket dygnet innan också. Kanske går det nu, när det frusit på?.. Vi får väl ut och rida snart någon gång igen.

Är det någon som vet vilka små svampar jag hittade i mossan?

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards