dunsaluns

Alla inlägg under augusti 2021

Av dunsaluns - 27 augusti 2021 08:59

Min vän har gått hädan. Nästan tolv år gammal. Dunsa, min hund, har varit pigg och glad in i det sista. På bilden ligger hon på bron till den lilla stugan på min gård. Hon fick en tumör i nosen som blödde lite då och då. Vi var till veterinären i våras efter att hon nyst ovanligt mycket en lång tid. Hon hade inte noskvalster. Under sommaren fick hon lite näsblod ibland. Men en dag var det mer och jag ringde veterinären och fick en tid. Sista dagarna var hon glad och som vanligt och det kändes sorgligt att behöva ta ett sådant beslut. Men det hade börjat besvära henne mycket och jag ville inte att hon skulle hinna bli jättedålig. När jag svänger upp för infarten när jag kommer hem brukade hon alltid kliva upp från sin bädd på bron och sträcka sömnigt på sig och komma och möta mig. Hon var ute och myste på hela dagarna. Hon hade koll på hönsen, getterna och kaninen. Vi tog turer i skogen..
Lilla vän? Jag sjöng en stund för henne. Min fylgia..

Av dunsaluns - 21 augusti 2021 00:29

Jag målar! Det är sannerligen inte ofta jag målar nu för tiden.. men det blir själlöst. Tyvärr... jag hade tänkt använda den här bilden.. men det får bli nåt annat .. Kanske ska jag bara nöja mig med att jag har målat.. Det är nog en viss startsträcka när man varit ifrån så länge.. Visserligen har jag klottrat lite under sommaren.. men inget sånt där på riktigt, som tavlorna jag gjorde förr.. får fortsätta en annan dag..

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards