dunsaluns

Alla inlägg under oktober 2013

Av dunsaluns - 31 oktober 2013 14:03

Igår var jag ute i markerna..
När man går i skogen kan man få för sig ett och annat..
Kan det vara en björn som har klöst av barken här för att slicka i sig små kryp?

Min lilla björnunge sov tryggt trots den guppiga vägen...

Nu är vi på väg till skogs igen! :)
Det är så bra väder.. Känns som att det är sista chansen för året...

Ha det bra!

Av dunsaluns - 31 oktober 2013 10:19

Här följer ett väldigt ungefärligt recept på denna underbara müsli

Sätt ugnen på 200-225 grader
Blanda olika frön och gryn tex.

Havregryn
Andra gryn
Pumpafrön
Solrosfrön
Linfrön
Grovhackade hasselnötter

Strö över en tsk kanel

Smält ca 100-150 gram cocosfett eller använd 1-1,5 dl olja
Blanda med en skopa honung ( ska eg. Vara en msk, fast en skopa är ju lite större ;)

Blanda allt i kastrull eller bunke eller direkt på en smord långpanna. Du ska ha så mycket att det täcker botten ungefär, eller lite mer..
Räcker det inte? Fyll på med havregryn (det brukar man ha mest av)

Rosta i ugnen några minuter, rör om ordentligt och rosta några minuter till.. Lätt att bränna :/

Låt svalna och blanda med russin och hackad torkad frukt..

Mmmm

Av dunsaluns - 30 oktober 2013 20:49

Idag utforskade jag en ny väg som jag inte gått förut. Fast jag har gått där innan det fanns en väg, så jag var nyfiken på att se vart den ledde..
Den började fint , hård och väl körd på med häst traktor och skogsmaskin.. Men efter ett tag blev det lite guppigare och lerigare.
Jag trodde nästan att jag skulle komma till en del av skogen som jag gillar, fast inte kunnat gå till, eftersom det inte finns nån väg dit och jag alltid har barnvagn med mig numera.
Men helt plötsligt inser man att man står i en leråker där den nya traktorvägen korsar en bit våtare mark och man inser att det är dags att vända när barnvagnens fyra hjul inte vill ta i marken samtidigt...
Jag kom inte längre.
Men Tilde mådde gott i vagnen och jag och hunden fick en ordentlig nypa frisk luft..

Här har snön legat för ett tag sen..

Vägen tog även slut ..

Det syns att den här skogsmullen varit uppe med en sjuk storebror några gånger under natten...

Ha en mysig kväll!
Vi ses snart....

Av dunsaluns - 30 oktober 2013 10:15

Såklart fick jag slut batteri i kameran/luren just igårkväll när jag hälsade på min vän som har en liten valp hemma ^___^
En golden retriver, Supersöt!
Murphy ska han heta, men hon är "bara barnvakt" i några veckor (!), han ska få ett nytt hem i ett annat land. ..
Men jag träffar ju henne rätt ofta, så nästa gång lovar jag att lägga ut en bild på sötisen!

Här är en annan cooling i sommarskrud, lilla "Mäggan " (Maggie) en liten Bischon frise, som tror hon är en golden :)

Av dunsaluns - 29 oktober 2013 11:35

Sitter och kollar lite om hur jag ska göra en liten annons..
Om ni hänger med här på dunsaluns då får ni nog se resultatet om ett par veckor. Då ska den in i tidningen är det tänkt..

Om ni kikar in senare kan ni få se hur det såg ut när jag målade förra året ;)
Det var en större bild med mycket detaljer.. Kanske finns den nånstans under kategorin "pennspår"..
Nåja, nu tänkte jag hinna ut en liten stund i det fina vädret..

Ha det bra alla! Och blås inte bort!
( här är det dock vindstilla)

Av dunsaluns - 28 oktober 2013 21:59

Sitter med det påbörjade fotoalbumet igen.. Med gamla bilder på Viggo..
Har målat en liten illustration -för foton räcker tydligen inte i ett album??
...

Av dunsaluns - 27 oktober 2013 17:57

I morse åkte vi iväg till badhuset. Det var jättekul att se båda ungarna i plurret. Tilde badade nästan inte alls i Turkiet, eftersom de har ganska kallt i poolen jämfört med här hemma.. Hon gillade det inte..
På våran gamla simhall är det varmt och skönt :)
Sen är man trött på dagen och piggnar till framåt kvällen igen.. Vad blir det nu?...
Igår hittade jag en gammal hjälmhuva, och V förvandlades genast till en långkalsongninja. Den andra ninjan somnade i takgungan, sötisen..

Av dunsaluns - 26 oktober 2013 00:18

... Jag lever i min egen lilla värld...

[Bild]

Många som tycker sig vara förmer., klagar på att någon annan lever i sin egen lilla värld- men vem gör inte det? Man kan ha mer eller mindre inblick i övriga världen, men alla har sin uppfattning, och i allmänhet är inte den enas "värld" större..
Precis som skillnaden på svamliga och viktiga människor. Det visar sig vara så stor skillnad på uppfattningar om vad som är viktigt och vad som är svammel, så jag inte längre kan se något svar.
Tänker man längre på det så inser man att människor skapar sin egen verklighet medan jorden, växterna och djuren skulle klara sig minst lika bra utan oss..
Men att vi skapar vår egen verklighet behöver inte betyda att vi inte är värdefulla.
Alla kan bidra med nåt, ifrån sin egen lilla värld ...

Hehe, nu är hon trött igen ;) Gonatt!

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards