dunsaluns

Alla inlägg den 6 november 2015

Av dunsaluns - 6 november 2015 23:48

ikväll hade jag äran att få gå ut med min son på ridtur. Det var dimmigt och fuktigt i luften. När vi tog in spöket från hagen satt han på. Fast jag såg att hon var fuktig i pälsen så sa han att han ville rida barbacka, " jag kan ju rida såhär! Vi behöver ingen sadel".. Och det kändes helt rätt, vi skulle bara promenadrida och det var längesen han red.

Jag tycker det är lättare att få kontakt med hästen om man rider barbacka. I allafall om det är en liten häst. V är en liten sexåring och ändå känns det som han snart har vuxit ur ponnyn.

Spöket bor på gården där jag växte upp, så jag vet många sköna stigar i skogen. De där skogarna är mitt verkliga hem. Det är helt underbart att få tillbringa tid där i den grå, dimmiga, mörka skogen med honom.

Vi hann bara en liten bit innan det blev för mörkt för att fota. Jag tänkte egentligen att han bara kunde åka med och jag skulle leda hästen. Det skulle inte behöva vara en prestation av honom. Men när han tog tyglarna gick det ju jättebra! Han tränade skänkla och till och med trava själv. Men det bästa är i allafall att bara få vara där ute i skogen och dela tystnaden och vara med varandra.
God natt

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards