dunsaluns

Alla inlägg den 5 november 2015

Av dunsaluns - 5 november 2015 06:41

nu har jag skaffat en ny kökssoffa. Fick den för en hundring på PMU. Den är gammal och avlutad och när jag fick hem den såg jag att den var ganska smutsig (dammig). Jag tog såpa och vatten i en hink och borstade upp hela soffan med det med hjälp av en diskborste och trasa. Sen klippte jag bort buntningen och lade sofflocket på en nyinköpt madrass från Jysk, deras billigaste. Den är sju cm tjock. Sen klipper jag hastigt och lustigt sönder madrassen efter sofflockets form, men sparar madrasstyget intakt. Jag hade inte hunnit skaffa något sofftyg, men på Jysk fann jag en härlig lurvig pläd som jag har virat runt madrassen på sofflocket. Så nu är den lika skön som vår gamla soffa som står i det andra rummet. Den har jag klätt in med likadan madrass fast häftat fast ett annat tyg runt om. Det är skönt med en mjuk kökssoffa. Problemet är bara att vi slåss om den, alla rymms inte att ligga samtidigt.
(Det finns fler bilder på hur jag gör på ett gammalt inlägg från juni 2013 men jag kan inte länka härifrån mobilen)

Nu ska jag dricka upp mitt dagliga kokvattenmugg och snart är jag nere i ladan och tar ner hö från loftet och släpper ut getterna innan jag äter frukost med Viggo och åker till jobbet. Jag har ett bra jobb.. Igår gjorde vi en jättestor enriskrans och började med lite annat pyssel som jag inte kan visa riktigt än, men kanske blir det klart idag. Ha en bra dag idag! Unna dig att slappa lite i pausen...

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards