dunsaluns

Alla inlägg under april 2013

Av dunsaluns - 30 april 2013 17:12

Nu blir det grillad lax med goda vänner och sen åker vi iväg och kollar om det eldas någon brasa nånstans.
Snart kommer uppdateringen igång bättre igen. Jag har tagit lite ledigt från bloggen till på torsdag..

Av dunsaluns - 26 april 2013 21:58

Brevid huset står en sommarstuga/bagarstuga med altan.

Där lyser solen in på vår och sommarmorgnar. Helt perfekt ställe att sitta och dricka morgonkaffe på. Särskillt i Juli då det är varmt i sovrummet men svalt i sommarstugan. Vi brukar faktiskt sova där då. Ibland har vi den som gästrum. 

Nej, sommarstugan är inte så ny och altanen skulle väl behöva en renovering också, anser endel. Men för mej duger den gott, bara man får mysa till den lite...

Vanligt folk kanske skulle ha inhandlat nya utemöbler också. Fast det behövs även på den stora altanen vid huset, där vi sitter oftare. 

Så tills vidare får det duga med en ny vaxduk på ett skruttigt bord och två gamla stolar som jag fann i sommarstugan. Inhandlade ett par små uteblommor idag också. Så jag är rätt nöjd. Hoppas verkligen kunna få lite myskänsla här snart, efter alla renoveringar.

 

Sweet dreams på er med!

 

 

 

 

 

 

 

Ikväll när vi kom hem och Viggo såg vårt "nya" kaffebord, sprang han genast in och hämtade några små koppar från sommarstugan. De är inköpta på Indiska en gång i tiden. Men de passade ju bra till mormorsmönstret på den nya vaxduken    

 

 

Av dunsaluns - 26 april 2013 15:50

... Inte det minsta gröna är mina fingrar! Jag har ändå provat förodla och sätta frön både inne och ute. För ett tag sen skrev jag om mina lökar här på bloggen. Jag hade ju hoppats att alla olika sorterna skulle komma upp och bli så där ungefär som jag ritade. Men här ser ni en bild av den nakna sanningen, i jämförelse med den uppmålade drömmen..

 

 

Av dunsaluns - 25 april 2013 06:34

.... ligger här och sussar.
Han ser kanske inte mycket ut för världen, för att va väktare, men ni ska se hans ninjamoves! Jag har filmat dom. Han ville höra Hårdrock ikväll, så jag rotade fram min gamla Iron Maiden. Haha! Gissa om ungen kunde röja..
Jo, han sover i skjortan, det tycker jag han kan få.. Detta är dock historiskt - han sover ALDRIG i våran säng. I kväll somnade han i sin egen säng också..
Det var den nerviga mamman som bar upp honom nu, i förebyggande, om den där nattgasten (från förra natten) skulle dyka upp igen. Huga!
(glömde jag nämna att sambon är på annan ort?..)
Nä, sova nu!

Ha en lyxig torsdag allihopa!!

Av dunsaluns - 24 april 2013 12:55

Kontrasten mellan varulvstjutet och mörkret inatt och den soliga dag, full av fågelkvitter och liv, som nu infinner sig,  är obeskrivlig.
Idag kommer Viggos käre kosin på besök. Jag vet ett par killar som kommer att leka!
Nu bär det äntligen av hemmåt!
(ps. ritade lite på morgonen)

 

Av dunsaluns - 24 april 2013 08:07

Jäckla hund...
(förra inlägget)

Av dunsaluns - 24 april 2013 02:45

Aldrig får man då sova! Nu vaknade jag av en gast också. Höll på att svimma! Här ligger man och sover i godan ro när man väcks av ett förskräckligt tjut! Trodde först det var Viggo, men insåg direkt att detta var av en helt annan kaliber.
Tvärt tog det slut och jag tänkte att jag bara drömt, när ett nytt " OOOOUUUuUuUUUUH!!!!!" ljuder genom märg och ben..
Blodet i händer och fötter tog visst slut, de blev iskalla. Går jag upp och kollar så svimmar jag väl i trappen. Fy fasen va rädd en vuxen människa kan bli!
Nu har jag äntligen vågat mig upp och gå ner en lov - alla levde.. Måste ha varit hunden. Jag har då aldrig hört henne yla förr....

Gulp.
Bara att somna om nu då?..
Godnatt!

Av dunsaluns - 23 april 2013 20:48

Ja, det har barkat iväg och gått 26 veckor av min graviditet. I början går det såå sakta, också nu plötsligt har veckorna bara runnit iväg.. Kan det va för att det är vår också? Det är så mycket som händer på våren, för att inte tala om schemaändringar varje vecka..
Men fortsätter magen växa i den här takten lär jag ju spricka snart, det känns faktiskt så. Bara skillnaden de senaste två veckorna.
..Det också, jag hoppas inte skinnet spricker och blir randigt. Jag slapp faktiskt få bristningar förra gången jag väntade barn :) tack för det!
Däremot tror jag redan jag börjat få pigmentfläckar på kinderna :/
Jag upptäckte skarpa kanter mellan ljust och mörkt skinn under ögonen och på kinderna. Fåfäng som man är springer man på Apoteket och köper solskydd, haha.
Vichy har mycket bra ansiktscreme för torr hy så jag valde det märket, eftersom det alltid funkat på min ökentorra nuna..
Dock sminkade jag mig inte alls idag, måste ju låta skinnet vila ibland..
Jag har en ljusrosa skjorta från Pennys- Dublin. Man äger ju inte många rosa plagg...

Ha det najs!

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards