dunsaluns

Alla inlägg under november 2013

Av dunsaluns - 29 november 2013 17:05

Tar igen mej med en kopp kaffe ( och mycket mjölk är gott!) med mina älskade. Min kompis kom med nybakta luasekatter som hon gjort.
Fullt race idag och det lär fortsätta i helgen..
Trevlig helg allihopa!

Av dunsaluns - 28 november 2013 12:22

Jag tycker inte om när det blåser!
Själva luften vrålar
Träd böjer sig
Hus knakar och låter
Döda ting förflyttar sig
Hela naturen är i obalans
Regndroppar och andra föremål faller inte ens neråt..

Av dunsaluns - 27 november 2013 19:22

Vem vill läsa en saga som handlar om skaklar och framstöttingar, vargvalpar och torp, killingar och tomtar??
En salig röra och idel framkörning av virke med häst...

Ibland vet jag inte riktigt vad jag håller på med..

Ja... Jag gör det här klart så får jag väl göra nåt annat sen...

Ha en bra kväll alla läsare!

Av dunsaluns - 27 november 2013 13:38

Här är en bild som jag gjorde ifjol.
Nu är den aktuell igen. Det finns plats att åka med i släden för dej, om du ska vara i Piteåtrakten de här dagarna..

Av dunsaluns - 26 november 2013 23:05

Så här såg vi ut när vi gick upp i morse. Mina älskade gamla MissSixty! Helt utslitna..
Älskar alltid mina gamla jeans bäst. Det är så typiskt. Sen när jag äntligen ska köpa nya så hittar jag inte riktigt rätt..
Linnet köpte jag på Carlings för drygt ett år sedan. Precis innan magen började växa. Så jag har inte hunnit ha det så mycket..
Kändes helt rätt att strutta omkring i linne och trasiga byxor nu när snön har lagt.. Eller så inte. Jag var väl bara ovanligt het..haha
Jag är så trött, vet inte riktigt vart dagen tog vägen ärligt talat. Jag har varit ett par ärenden till the city. Jag har även gjort en högst kulinarisk laxpasta kryddad med salt och stekta småtomater. Grädden verkade sur, så det fick bli utan.. Nä, sen vet jag inte..
Bättre inlägg utlovas!

Nu blir det sova!

Av dunsaluns - 26 november 2013 08:37

Över 200 läsare!
Tittade på statistiken över bloggen. Då blir man ju lite nyfiken på vad som fångar folks uppmärksamhet här. Vad är det som är roligt att läsa om?
Mina olika kategorier:
Pennspår: mest teckningar, sånt som jag skapat, (inte nödvändigtvis med pennor)( kanske borde göra en ny kategori här -garn)
Sweet: söta saker som förgyller livet

funderingar: flummiga tankar, djupa funderingar, "politiska våndor" och annat plock ur min hjärna..
Kläder: ett visst klädintresse förekommer på olika sätt.
Snyggt: exempelvis inredning eller design eller kanske foto..
Yummy: mat recept bakning eller andra goda tips..
Gravid: här borde jag skapa en ny kategori- barn(?)

Kommentera gärna och säg vad du vill läsa/ se mer av här.. Det kommer förmodligen att ge mig inspiration i någon riktning.. Just nu är jag ju själv inne mycket på "pennspår". Men känner att jag borde variera mig lite??


Här är en bild som tillhör "pennspår" - mitt egendesignade mobilskal.

Men det börjar bli lite slitet. Jag kanske måste göra ett nytt snart.?.

Ha en förträfflig tisdag!


 

Av dunsaluns - 24 november 2013 23:48

Om några minuter är helgen slut. Jag är trött.. Sen sist har vi lekt och spelat ninjagospel och målat. Kosinen som sov här har åkt hem.
Snart börjar en ny vecka, med nya spektakel..

Vi målade var sin saga. En vacker kärlekssaga och en läskig saga med lava, natur och blod. Och så en med en tomte i...

Hoppas ni alla har en bra start på den nya veckan! Snart är det första advent!! Då är det tillåtet med mys på alla veckodagar ^,_____,^

Av dunsaluns - 24 november 2013 09:12

...eller,ja, lonewolf- jag var ju inte helt ensam..
Igår var jag bortsprungen. När jag gått på villovägar med tre barn upptäckte jag att jag hade lämnat telefonen och skötväskan hemma hos mamma. ( -medvetet, för jag skulle ju bara vara borta från sakerna En Liten Stund)
Jag skulle egentligen bara dit för att hämta hit Viggos kusin till oss. Men vi skulle bara stanna en stund.. Sen kom jag på att vi bara kunde gå ner till byns julmarknad en stund. Där träffade jag ungefär 100 personer jag kände, så jag blev bjuden på kaffe av två olika och tänkte - ja, en stund kanske..
Det var i allafall jättekul att träffa en massa vänner från mitt förra jobb ett tag. Ett väldigt spontant besök. Kul! Men jag kom på att jag inte sagt till någon vart jag gick, också hade jag ju barnen med mej...
Så hämtningen av kusinen tog ju några timmar istället för 40 minuter. Men vi hade i alla fall trevligt... Sen var vi dock ganska hungriga och åt korv och makaroner som vargar när vi kom hem igen..

( vargen på bilden har jag målat, om du vill låna den får du hänvisa till mej eller pennspår)

Hoppas du har en trevlig helg!
Spring inte vilse!

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards