dunsaluns

Alla inlägg under april 2015

Av dunsaluns - 30 april 2015 06:30

Jag är så trött på morgonen. Tur att Barnkanalen finns. Idag tror jag att det blir stenmålning. Vi får väl se om det kommer nåt lyckat resultat...
Ha en bra dag och var försiktiga med brasan!

Av dunsaluns - 29 april 2015 08:42

jag har en ovanligt stark dragning till gamla ladugårdar, och gamla små hus också... Här är ett sött litet ställe i Hälsingland. Inte alls som det stora utsmyckade hälsingegårdarna, men ändå.. Allt finns där, till och med jordkällaren :)

Av dunsaluns - 27 april 2015 13:57

Vååår! ...och här sitter jag inne..

Idag sitter jag och bokför. Jo jag var min årliga sväng till skatteverket också ;)

Det är faktiskt lite otippat kul med bokföring. MEN jag hade gärna haft mer tid för målning idag! jag är såå inspirerad att börja på några stora tavlor som jag har i huvudet... också börjar jag närma mig slutet med boken, som jag ska göra färdig först. Kan tyvärr inte jobba med den idag då jag har en del kontorsjobb kvar att pyssla med... 

Nåja, snart är det värsta över för i år också ;) 

Min mobil är proppfull med bilder som jag måste tömma snart nån dag så jag kan börja mobilblogga med bilder igen. Men nu ska jag jobba.

Ha det bra alla goa människor!

 

Av dunsaluns - 14 april 2015 19:32

jag är hemkommen från en otroligt inspirerande och rolig resa till Britta i Brinken. Hon är en väldigt skön och härlig person som äger en massa sköna och trevliga getter. Av getmjölken gör hon ost som säljs vidare till vissa butiker. Allt görs i hennes lilla byamejeri.
Utom förstås den riktiga fäbodosten som tillverkas ute på fäboden om somrarna.. Det är så roligt att lära sig av henne eftersom tillverkningen sker i så pass enkel skala att man kan översätta det till sina egna tillgångar och prova själv hemma. Vi fick lära oss massa nyttiga saker om hygien kring både mjölkning, Ystning, och lagring. Det är ju faktiskt både det svåraste och viktigaste, kan tyckas.. Fast, eller.. Det är ju också viktigt att produkterna smakar bra och att getterna mår bra. Och det gör dom! Vi fick smaka flera jättegoda ostar och getterna blev ihärdigt ompysslade av Birgitta.
Tyvärr ballade kameran ur hela tiden så jag hann inte få några bilder som gör den vackra verkligheten rättvisa..

Av dunsaluns - 10 april 2015 11:20

Alla människor har något unikt om så bara en egen vilja, ett eget intresse eller en egen dröm. Det är detta unika som gör oss speciella. Vissa utvecklar detta till en grad då de anses konstiga. Konst är något vackert, konstiga breddar mänsklighetens färgpalett.
Men många är rädda för att sticka ut, de döljer eller tystar sina drömmar och passioner för ett "normalare" liv. Vi är ju flockdjur, beredda att anpassa oss för att platsa i det sociala mönstret.
Det finns ingen som är så bra på att vara du, som du. Det finns ingen som kan framleva dina speciella egenskaper så bra som du. Ingen annan kan förverkliga dina drömmar eller vara det du är.
Du vet nog innerst inne hur du vill ha det. Du kan alltid ta ett steg närmare att leva som dig själv fullt ut. Låt inget hålla dig tillbaka från att vara det du är och då först kan du blomma på riktigt och leva din egen saga.

.... Vill du skriva upp dina unika tankar och drömmar så finns det anteckningsblock som jag har gjort, att köpa på www.pennspar.se

Ha de!

Av dunsaluns - 6 april 2015 20:43

Idag har jag fixat med lite olika saker. Bland annat har jag lagt in nya pengar på min insamling, Panziknappen på läkarmissionens hemsida. Tack Ola och Eva som hjälpt mig att sälja knappar! Min insamling pågår till och med 1/6 och alla är välkomna att skänka ett bidrag eller köpa en Panziknapp för 25:-

Alla pengar skickas till Panzisjukhuset i Bukavu, Kongo, dit tusentals kvinnor och barn söker sig för att få hjälp efter soldaternas brutala våldtäkter.. Läs mer på Panziknappens facebooksida.

  Tankarna vandrar iväg mot nya mål. Jag har några roliga äventyr framför mig nu i vår. Jag har ju mest rört mig i en radie om två mil nu i flera år känns det som! Dags att dra på sig lite vägdamm ;)

Men jag har gjort färdig framsidan till sagan också.. får se om det här blir bra.. Jag är inte helt nöjd, men undrar samtidigt om jag någonsin kommer att bli det... det är svårt att nöja sig, man skulle vilja göra om allt och göra det lite bättre hela tiden... Programmet strulade när jag skulle lägga in bilden på framsidan,satt med det jättelänge, men, men jag får väl prova igen en annan dag.

Nu ska jag börja på nästa bild.. snart klar ;)...

 

 

Av dunsaluns - 3 april 2015 23:17

idag har varit en bra dag. Städat och fint hos folk och fä här hemma. Jag har även jobbat. Och ikväll gjorde jag en variant av ett fröknäcke som jag hade recept på. Men jag köpte inga ingredienser, istället gjorde jag en skafferirensning på gamla fröer. Några stackars bortglömda pinjenötter fick också följa med, samt lite flingsalt,fastän de inte fanns i receptet. Det blev jättegott!

sen gjorde jag en plåt med kola också.. Det var ju fredagsmys ;)

Också virkade jag på Tildes evighetsfilt framför TVn. Den har fått väldigt fula kanter på senaste varven. Jag hoppas det går att jämna till sen när jag virkar en kant runt om.

Innan jag gick och lade mig såg jag min teckning på skrivbordet. Jag tänkte ge den en chans att bli klar, men tyckte att den var för dålig och ful för att få bli framsida.. Men jag vet inte... Den börjar bli lite bättre sen jag fick på mer färg.. Vet inte om motivet är bra som framsida.. Lite för rörigt och lite för ofint/enkelt.. Samtidigt gillar jag att det är lite informativt... Nåja, jag får se...
Ha en trevlig påsk alla fina människor!

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards