dunsaluns

Alla inlägg under augusti 2014

Av dunsaluns - 31 augusti 2014 16:23

En sån här söndageftermiddag vill man verkligen helga, så som Bibeln uppmanar, vila. Vi har varit på årets Grandag och tittat på kor, getter, får, grisar, papegojor, kaniner, ormar, spindlar, traktorer och polishundar. Jag köpte även lite ekologiska grönsaker. Vi gick runt och strosade i finvädret, det var riktigt trevligt. Nu är jag riktigt trött faktiskt. Igårkväll satt vi ute framför en brasa hos goda vänner. Sen åkte jag och lillan hem och lämnade pojkarna över natten, som inte blev så lång.. Så nu tror jag inte det händer så mycket mer idag. Förrutom att min bättre hälft steker renhamburgare ! Mm...
... Snark.. Jag är så sliten....zzzz.
Ha en trevlig kväll alla!

Av dunsaluns - 31 augusti 2014 00:08

Det var en otroligt skön dag idag. Tyst och lungt. Jag har mycket som jag borde göra men det är sånt som tar min uppmärksamhet alldeles för mycket från barnen, så allt sånt sköt jag upp. Istället bara var vi hemma. Gungade lite, snickrade pinnar och skådade hönor.
De två mammahönorna stod utanför dörren och hejade på de små kycklingarna och försökte locka ut dem i solskenet. Men de bor ju i en speciell bur (som hönsmammorna bara tar sig ur), så tillslut lyfte jag upp den så de nu kan springa fritt som alla de andra. Men de var lite fega och stannade ändå i sin trygga spånhög där buren stått. Mammorna fick sitta där och värma och peppa dem en god stund. Men sen kom de ut, en efter en, med ivriga hejarop från HönaPöna. De här djuren är väldigt roliga att iaktta.
På bilden syns vuxenflocken bakom barnen uppe i buskaget. Hönsmammorna och deras barn bildar nästan en egen flock nu, fast kycklingarna är ju ännu väldigt små..

Av dunsaluns - 27 augusti 2014 10:13

Igår sydde jag ihop ärmarna på koftan jag stickade åt Tilde. Men det var väldigt svårt att få till någon bild på skapelsen, då flickan vägrar vara still. Det översta skogsgröna garnet är nytt ullgarn, ränderna i olivgrönt är gjorda av ett restgarn från min farmorsmor precis som nedersta delen skogsgrönt på koftan. Tyvärr var jag inte konsekvent i maskökandet där den ska bli vidare, (Aformad) det blev lite bubbligt eftersom jag tappade bort räkningen efter att stickningen varit liggande ett längre tag. Men den är varm (och verkar vara skön) ändå :)

Av dunsaluns - 25 augusti 2014 22:42

...i en dunkel vrå, finns en liten liten skattgömma...med lite tur kanske den växer sig större innan höstens slut...

Av dunsaluns - 25 augusti 2014 22:39

... i en dunkel vrå, finns en liten, liten skattgömma. ...om jag har tur kanske den hinner växa till lite innan hösten är slut...

Av dunsaluns - 22 augusti 2014 19:23

Vi hittade blåbär och hallon iskogen, och vaniljsås på affären.

Av dunsaluns - 22 augusti 2014 19:20

Vi hittade blåbär och hallon i skogen, och vaniljsås på affären..

Av dunsaluns - 22 augusti 2014 19:06

Ja, vi var ute i skogen idag och fick med oss lite blommor och bär hem...

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards