dunsaluns

Alla inlägg under november 2017

Av dunsaluns - 16 november 2017 06:39

Jag har haft den här texten rätt länge nu, men inte tyckt att den är så förskräckligt bra. Det är ju så, det är inte tillräckligt bra. Så man lämnar den för att göra något nytt. Men skisserna ligger där och ber om att få komma fram. Hur kan påhittade personer och dikter vara så enträgna? De finns ju knappt! Ändå vill de ha omsorg och uppmärksamhet. Jag fick dikten i huvudet och råkade sjunga den för Tilde en kväll. Sen hörde jag bortifrån hennes rum igårkväll att hon sjunger den för sig själv.. Nu har jag skissat på lite fler bilder till några av verserna om pojken och vargen..

Av dunsaluns - 7 november 2017 09:45

Igår morse hoppade Gullie raskt upp på foderkistan som vanligt, för att mjölkas. Men oj vad yster hon var. Viftade ivrigt på svansen och bräkte med omedelbart svar av bocken utifrån hagen.
Hon stod stilla och snällt och lät sig mjölas. Men hon viftade mycket på svansen. Jag stannade upp en stund och tittade länge på henne.
Jadu, lilla gumman. Jag sa ju till Viggo igårkväll att snart skulle det vara slut på getmjölk, men vem kunde ana att det skulle ske så snart.
Hon bräker och viftar.
Ja, lilla vän, kom då ska du få gå ut i hagen. Så öppnades dörren ut i den svarta novembermorgonen. En vit get skuttar ut så skällan sjunger. I början på april har vi nog en säker killning :)

(Kortet är inte från idag för Spira i bakgrunden är redan ute hos bocken)

Av dunsaluns - 2 november 2017 00:04

(Boken om ett liv 7 - den mörkblå boken)
Före jag hade bloggen skrev jag dagbok. Det är ju fantastiskt roligt att se vad allt man gjort sen man va arton år. Det är lång tid men det har också funnits en lång tid före det då jag grämde mig i flera år för att jag aldrig fick tummen ur och skriva ett brev till mig själv som vuxen.
Jag var kanske omkring 11 år när jag en gång tänkte på det. Och kanske var det inte första gången...
Jag ville inte glömma hur det var att vara barn. Jag tyckte det var viktigt. Och jag hade nog också en undran om ifall det jag funderade över och önskade och trodde på verkligen var så barnsligt och dumt.
Kanske är det så för fler än mig, men jag tror faktiskt att många har glömt hur de resonerade när de var tex. 9 år..
Jag minns så väl hur jag ritade i tecknkngsboken i trean, hur jag ville bo och ha det när jag blev stor..
Tänk att man visste då, men inte sen.. För det där en liten flicka drömmer om, det behöver ju inte vara så verklighetsförankrat... Har skrivit om de här tankarna tidigare några gånger. Bl.a Går det att återfinna i den gröna boken med guld på - boken om ett liv -4 då jag var ca 21 år och plötsligt skulle föreställa vuxen., . Inte så att jag kände mig vuxen när jag var 9, men säkert var jag förståndigare då än vid 20!

Dagböckerna har hela tiden varit öppna. Alla jag träffat har fått skriva eller rita i dem. Det är kul att få lite perspektiv genom andras illustrationer, och för att se vilka som passerat, stannat eller återvänt.
Förut tvingade jag alla att åtminstone skriva sitt namn i boken, lite som en gästbok. En person vägrade skriva sitt namn, men hade ritat en teckning som han signerade med ett snusigt tumavtryck. Allt är inte fint i boken. Jag beslöt mig en gång för att det skulle få vara så..
(En gång i tiden höll jag till på en djurklinik)

Kanske jag behöver förtydliga: katten på bilden var sövd/bedövad när de skulle rengöra såret på huvudet och behandla den mot skabb (och mask) och frågade ägarna om de inte skulle sterilisera när de ändå höll på.. OK. Jag höll kroppen katten "sov" en annan höll huvudet tills en tredje sprutade lokalbedövning i kulorna och katten ryckte till så hon släppte och han högg mej i handen, som jag höll kvar.
Åh, det finns så mycket att välja på i de här böckerna. Har bara två av dem här just nu och lika bra är väl det. Här kommer fler klipp.

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards