dunsaluns

Alla inlägg under september 2013

Av dunsaluns - 28 september 2013 08:05

Vet inte om jag ska göra några öronlappar på den här.. Vi får väl se..
Har börjat på en annan grej också.. Det är mycket man vill göra.. Har skrivit lite under veckan som varit, nu är det en hel bunt med papper när man skriver ut sagan, men den är långtifrån färdig..
Nu kommer jag nog ha fullt upp i några dagar. Så får se hur mycket jag hinner skriva här.. Sen ska jag uppdatera ordentligt och visa vad jag har gjort :) så kika in då och då om ni är nyfikna ;)
Garnet till mössan kommer från garnbuketten jag fick av min vän då jag fyllde år. Tack :)
Mössan är virkad runt runt med stolpar nästan hela vägen.. Har inget mönster på den än...
Ha en trevlig helg!! Vi ses!

Av dunsaluns - 23 september 2013 10:15

Jag har en riktigt bra tygväska för mina garnnystan pennfodral och ritblock.

Lätt att ta med sig det pyssel man behöver, om så bara till ett annat rum.

Jag brukar ta ner pysslet till köket

och det gör inget om den står framme för den är ju så fin ;) haha

Den finns att inhandla från www.pennspar.se klicka på denna länk

På bilden är den fylld med badkläder, badlakan och "flytpuffar"

vaska.jpg

Av dunsaluns - 22 september 2013 23:23

Jag vill va en gubbe.

Jag vill va Axel.

Axel Bengtsson.

Jag började skriva om honom förut.

Han var en drömmare.

Precis som jag.

Fast jag var en liten flicka.

Kan gubbar ha samma drömmar som flickor?

Jag vill ha hans häst.

Jag vill vandra i has värld.

Det gör jag också,

för Axel Bengtsson och hans värld finns i mitt huvud.

Men jag saknar en bra fortsättning.

Jag skrev en fortsättning en gång, 

på papper...

men den var inte lika bra.. Jag vill ha en annan.

Nån gång ska jag få tid att skriva färdigt om Axel..



  

..spottade ut snusen och kastade den bakom fusväggen där brännässlorna solade sig i eftermiddagens sista varma strålar...


Läs mer om Axel Bengtsson här

Det är inte hela historien, men ändå...




Av dunsaluns - 21 september 2013 20:52

Blåbärsris som blivit rött och gulnade löv och kottar. Det här är delar av dukningen vi gjorde förra lördan, då det var dop..
Förra gången det var dop var det vår och ljusgrönt blåbärsris i glasen..

[Bild]

[Bild]

Av dunsaluns - 18 september 2013 22:30

Vi hade ju tänkt åka utomlands och då funderar man ju över lite små praktiska saker, som resebarnvagn för nyföding och blöjor och badbyxor mm...Men nu kom jag på en ny grej:
Jag hade ju inte tänkt ta med mej mobilen. Vad ska jag då fota med?? Min kamera är ju oanvänd sen år tillbaka, då laddaren slutade fungera.. Eller hur var det nu?? Måste ju kolla upp det där.. Och jag måste tömma mobilen på bilder!!

Av dunsaluns - 17 september 2013 22:30

Häromdan tänkte jag äntligen köpa nya små penslar. De jag har är ganska slitna...
Jag gick nedåt gågatan men när jag kom fram var ingen liten konstnärsaffär kvar!!!!
Hur ska jag nu få tag i såna där prisvärda små bra penslar? De var ju så små storlekar också! På Clas Olsson har de inte lika bra :(
Hoppas de jag har nu håller tills jag får tag i nåt likvärdigt..
Vet DU nån som säljer fina penslar?

... Annars är det bra ...
Känner mig rätt kreativ just nu och hoppas det håller i sig tills jag hinner göra nåt bra av det.
Har jag tur dyker det upp nåt jag "skapat" här inom en snar framtid. Av garn, färg och papper eller duk.. (under kategorin pennspår)
...Hoppas! :)

Av dunsaluns - 15 september 2013 12:02

Igår när jag äntligen städat upp och tömt bilen på grejor från dopet blev jag sittandes på soffan med en gråtande bejbis i armarna. Klockan var nio och vi var rejält trötta efter en dag med dopfest och stök. ( vår dotter döptes igår)
Men en Kompis fyllde år och hade fest. Jag fick ett infall och kastade barn och hund i bilen och åkte dit.
En varm höstkväll, mörker, en brasa några vänner, skön musik, en uppvärmd badtunna och allmänt mys. Tilde somnade i mina armar och vi åkte hem rätt snart.. Men jag ångrar inte att vi åkte dit!
Grattis!
Skönt att gå och lägga sej sen...
Här en bild på jag och Tilde precis innan dopet

Av dunsaluns - 14 september 2013 20:36

En stor doptavla blev det
80x80 cm
Återkommer

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards