dunsaluns

Alla inlägg under oktober 2021

Av dunsaluns - 27 oktober 2021 22:01

We need to be angels- Save a soul, start with your own...
Jag har skrivit det förr, men det är i princip samma igen: Vi måste vara den som ser den lilla människan. Bakom varje ansikte finns en själ som har sitt att leva med. Alla har något att ge. Ett leende eller en klapp på axeln kan betyda så otroligt mycket. Varje sak du väljer gör ringar på vattnet.

Av dunsaluns - 15 oktober 2021 19:53

Getterna fick vara inne i fuset idag. Snöglopp och knappt någon plusgrad. Men mot ladugårdsväggen sitter någon som envisas med att vara ute trots att pälsen blir alldeles blöt. Såg honom senare på en mossig Sten i skogsbrynet. Sitter tätt ihopkrupen och nästan huttrar. Låtsas vara skygg när jag kommer. Sen kommer han skuttande och ber mig om mera mat. Vi går in i stalllidret där han har en liten skål. Han rusar runt fötterna på mig när jag skopar fram mer korn ur foderkistan. Så hungrig idag. Kylan gör väl sitt... jag går in till getterna. De idisslar. Deras päls är tjock och varm nu när vintern närmar sig. Jag borrar ner mina kalla blöta fingrar i raggen. Spira smakar på mina blöta handskar som jag slängt ifrån mig. Det är blöta för jag tog ihop elkablarna. Nu får det vara färdigt med elstängsel för i år. Imorgon åker nätet in. Imorgon ja, idag orkar jag inte. Nu ska jag lägga i mera ved. Ha en fin helg!

Av dunsaluns - 5 oktober 2021 20:22

Ibland tappar jag all inspiration och är trött på allt, men önskar att jag kunde måla eller skriva nåt fint. Men jag kommer inte på nåt själv. Då brukar jag sätta pennan mot pappret och låta den gå utan att tänka. Idag hittade jag lite såna grejer i min klotterbok. Jag läser alltså text som jag inte känner igen att jag har skrivit. Det är ju lite intressant..

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards