dunsaluns

Alla inlägg under maj 2023

Av dunsaluns - 30 maj 2023 01:20

Min lilla, söta Tilde. Livet går upp och ner, fram och tillbaka.. vi har aldrig en perfekt dag och varje hinder finns där för att lära oss hoppa högre. Man blir ledsen, så fruktansvärt ledsen ibland. Kan inte förstå varför livet måste vara så orättvist. Men trots att den största trösten ligger i att vi lär oss mer för varje motgång så behöver vi ändå förstå att vi människor aldrig var ämnade att begripa allt. Livet är en gåta, men för kort att gråta. Se det vackra även i det som är förgängligt. För inget är någonsin egentligen beständigt. Lär dig älska livets växlingar och se skönheten i fallna löv.
???
Allt kött är hö och blomstren dö och tiden allt fördriver. Blott Herrens ord förbliver...
???
Allt kött är hö, allt flyktar här och snart förvissna gräsen. Hos dig allena, Herre, är, ett oförgängligt väsen.
???
Låt dig tröstas av guds livskraft som är kärleken och det vackra som består i liv och död. Jag älskar dig min MollyMi

Av dunsaluns - 22 maj 2023 22:21

Ja, de har varit ute tidigare i vår också, men det är först nu det börjar grönska här uppe så att det kan bli tal om betessläpp på riktigt. De äter blad av Björk och annat löv, gräs och blåbärsris.. Jag ser över hagen och fyller på med ris på rishagarna, rätar upp stängsel som farit illa under snön och drar till eltrådarna. Getterna är glada att få vara ute. Än är det inte så mycket mygg heller, det är skönt.

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards