dunsaluns

Alla inlägg under juni 2020

Av dunsaluns - 25 juni 2020 23:56

Jag visste inte att jag skulle tycka det var så mysigt i lusthuset. Jag vet inte om det är ett växthus eller ett lusthus, det fungerar lite som både och..
Men det kom en sådan hetta så vi gömde oss i den gamla lilla sommarstugan istället. Där inne var det svalt och skönt. Vi åt chips och spelade spel.
Jag har inte gjort färdigt i alla rum, och resan till det stora möbelhuset har jag skjutit upp av olika anledningar. Jag tänkte köpa en hel del där. Soffa, gardinstänger, ramar till viggos rum och speglar till Tildes. Gardiner har jag köpt några, tunna vita, som jag testat mot tapeten i sovrummet. Det blir nog bra. Jag har mycket planer men, Man får ta allt som det kommer... Jag försöker att inte stressa iväg med allt. Måste vara försiktig i hettan också. I vanliga fall tycker jag om när det är varmt. Men nu kokar hjärnan och jag blir ofta som sjuk av värmen, även om jag är inne på ett kontor och jobbar. Ikväll har jag och Tilde badat medan Viggo var på träning. Det var så skönt att simma omkring i sjön. Nästa vecka har jag semester två dagar. Det verkar bli svalare då, men vi får väl se..

Av dunsaluns - 14 juni 2020 22:36

Sommarlovet började stort. Viggo hann med sju bad under helgen. Skolavslutning, kompisar och en dundervinst i fotboll. Tar inte med bilderna med kompisarna..

Av dunsaluns - 4 juni 2020 06:29

Nu har kaninen kommit ut ur sin bur. Jag såg honom skumpa omkring på gården förra morgonen. Jag blev lite orolig för honom, men hann inte få tag på honom innan jag skulle till jobbet. Då han hörde getterna i hagen sprang han dit och genom de stora maskorna i nätet. Tydligen vill han vara inburad i en gethage igen, för han är där inne hela tiden nu. I ett inlägg från den 8/3 har jag visat att han bodde i gethagen. Men inte trodde jag han skulle stanna innanför sånt stängsel sommartid. Han är en märklig gammal herre den där Snurre Sprätt..

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards