dunsaluns

Alla inlägg under juli 2023

Av dunsaluns - 18 juli 2023 00:35

Torvi provar ut ett regnskydd. Jag testar mig fram och gör små minihus som regnskydd åt getterna. De ska byggas lite stadigare och täckas mer tjärpapp eller presenning som häftas fast. Men den här gången tänkte jag testa att göra ett billigare alternativ till gethus, av sånt jag har hemma. De ska snart flytta till en annan hage också.. men som vanligt hoppar de upp på stenarna när det regnar och de har ännu inte upptäckt vitsen med småhusen.
Getter har väldigt stark hierarki. Det är därför jag bygger många små hus. De samsas inte och ligger nära så som till exempel får kan göra. Getterna kan göra det med en dotter möjligtvis. Men det finns alltid risk att de som står lägst i rang får vara utanför gethuset. Så nu med flera små krypin så borde alla få hålla sig torra.

Av dunsaluns - 4 juli 2023 17:09

? jag jobbar? ingen semester än? det är skönt? jag tycker om det här vädret. Jag vill måla.. men det blir inget ordentligt som jag sitter länge med. Jag väntar på att något motiv som jag tycker om ska dyka upp i min fantasi, något som jag kan tänka mig att sitta längre med.

Av dunsaluns - 3 juli 2023 22:03

Jag säljer skissböcker och skrivböcker med motiv som jag målat på framsidan . Jag använder skissböckerna själv. De ryms bra i handväskan så man kan klottra och skriva när helst andan faller på..

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards