dunsaluns

Alla inlägg under augusti 2013

Av dunsaluns - 31 augusti 2013 11:46

Nu har de fått knappar, de små sakerna jag stickade för några veckor sen..
Mer ska det bli! .. Hoppas jag :)

Den gröna är något större än den gråbruna.

Av dunsaluns - 31 augusti 2013 10:45

.. Vill göra roliga saker och umgås med kära vänner, full av inspiration.. Det känns inte alls jobbigt, men tydligen hinner hjärnan inte med. De säger att man minns det man tycker är viktigt, men det verkar då inte alls stämma!
Jag är "trögfattad" helt enkelt. Inget får störa min långsamma, men ack så skarpa hjärna. Nu, sist, har jag glömt bilbarnstolen i systers bil.. Det irriterar mej att jag mindes den någon minut innan de for, men hann inte säga det högt och hann glömma det ändå!!
Känns som att det blir en ond cirkel av såna där missar. Det bästa man kan göra är att förlåta sej själv för då är hjärnan klar för nästa utmaning: att leva ett normalt liv :)

Av dunsaluns - 30 augusti 2013 16:40

Tack kära syster för att jag fick låna bilen till stan!!
Jag var tvungen in för några ärenden och passade på att köpa lite knappar till allt som jag stickat och virkat.
Mmmm...
Jag gillar verkligen knappar. Länge kan jag stå och välja och plocka. Det är som lösviktsgodis.
En liten knapp kostar mellan 2 och 8 kr på syaffären. Men smart ( eller snål) som man är, for jag till kommunens egen secondhandbutik Reprisen, där de är betydligt billigare. F.ö tycker jag att det känns bra att återanvända saker istället för att de ska kastas bort. Lite miljötänk...
Fast några köpte jag ändå på syaffären.. :)

En söt liten elefantknapp..

Knappfrossa :D

Av dunsaluns - 29 augusti 2013 20:30

Nu är det klart! Att det ska vara så himla viktigt för mej.. jag vet att jag överdriver, men jag har nästan mått dåligt av detta namnväljande. Det kan vara nog klurigt för mej att namnge en valp eller ett föl. Men tänk då, en dotter!..

Dessutom poppar det upp helt nya namn i sista sekunden som jag plötsligt tycker om. Frågan är om jag verkligen tycker om dem eller om de bara är en fix idé från min stressade hjärna?

Varför jag har bråttom att skicka in namnet beror på att ett pass ska utfärdas åt henne :)

Nu när Viggo släppte brevet i den gula lådan lättade den där känslan och jag kunde börja planera på dopet lite.. Nu ikväll känner jag mig helt lättad och glad efter våndan.

Så uppåt blev jag att jag fick inspiration att göra fina kort med den här fågeln på..

 

Namnet blev Molly Tilde Mi Nilsson

 

Tilltalsnamnet Tilde, betyder strid

Molly är en variant av Maria, som betyder den trotsiga.

 

Lustigt att vi redan döpt ett barn till strid ; Viggo  (jmfr. enVIG)

Både Tilde och Viggo är danska namn.

Både betydelsen och den geografiska kopplingen är helt oplanerad, men har väl gjort att man än mer bävar för vad som komma skall om en sådär 9-13 år, när dom blir tonåringar...  

 

Av dunsaluns - 28 augusti 2013 22:25

En fasan!!!
Tänkte jag, då den kom från ingenstans och landade en liten bit framför oss på vägen idag.
Så orädd..?. Och mitt bland åkrarna, långt från nån "riktig" skog.. Den spatserade lugnt iväg och jagade upp några kajor från marken.. Vi gick vägen fram och efter ett tag kom jag ikapp den på en åker.. Märkligt..
Jag har alltid velat se en fasan, men denna var inte mycket större än en duva ( jag trodde fasaner var större).
Försökte få en bild. Kan ni se om det är en fasan? Och vad gör den ute på åkrarna? Är inte det en skogsfågel??

Av dunsaluns - 28 augusti 2013 22:08

Glad jag blev när jag hittade en flaska vin som min söte sambo köpt till mej förut :)
Rose, är något jag fick upp ögonen för förra sommaren, då vi var på ett par bröllop och liknande fester. Hittills har jag inte hunnit prova så mycket men vet att jag tyckte om ett som heter "René Barbier"..
Det jag drack idag var förstås alkoholfritt förresten ;) haha.. Tänk om jag hade glömt att skriva det!
Det kändes iallafall lyxigt och gott till stekt kyckling med grönsaker och bulgur såhär på en onsdag :)

(... Det var ett bombnedslag i huset idag,, och bordet fullt av garn och pyssel...)

Av dunsaluns - 27 augusti 2013 22:45

Kompis ringde i förmiddags och frågade om jag ville med ut i skogen igen, så det blev åter en härlig skogstur.
Bara jag och vännen... Och bebisen förstås, och fyraåringen och min hund... Och hennes tre hundar ...!

Det var riktigt, riktigt varmt! Tänk att det ändå är höst. Vi har haft en helt otrolig sommar i år!

Ikväll har vi myst i soffan och min käre herre hade köpt godis åt oss :) vi har kollat på idol, haha!
Alltid underhållande med de här tidiga uttagningarna..
Man får inte så mycket mystid tillsammans nu bara vi två, så det gäller att passa på ;)
(nog för att Tilde alltid är med på ett hörn)..

Godnatt kära läsare!
(Eller godmorgon?)

Dunsa busar med sina kompisar ( som vanligt springer alla ur bild)

Kompisarna badar i bäcken... Brrr

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards