dunsaluns

Alla inlägg den 14 november 2013

Av dunsaluns - 14 november 2013 10:08

Inatt skulle jag växla in småpengar på en bank, det var lite skämmigt för jag hade massor med småmynt i börsen. Någon jag var med stod före i kön, det var två expediter. Den ene sneglade på mina mynt i börsen.


Eftersom det var så mycket småmynt ville jag vara smidig, men samtidigt var jag inte så rik just för tillfället så jag hade helst velat ha pengarna inskrivna på kontot.

Men för att vara smidig och inte så pinsam tänkte jag att jag säger att det är telefonpengar och att jag ska växla in dem mot ett telefonkort (typ, kontantkort)

Men jag ändrade mej direkt eftersom jag kom på hur fattig jag var, och sa att jag istället ville ha dom på mitt konto.


Killen blev då misstänksam och trodde nog att det var falskmynt, (varför skulle annars nån gå omkring med så små valörer, som ändå blir ett stort värde på kontot)

Den andra personen i kassan blev också misstänksam och de bad att få titta på "grejerna".

Det hade tydligen rätt att ta hela min väska bakom disken och undersöka innehållet. 


Jag opponerade mej men ville ju inte verka än mer misstänkt.

Nåja, jag fick gå till en disk mitt emot den första och fick mina pengar insatta på kontot :) av den korpulente killen som satt där med mörkt halvlångt hår och ljusa glasögon.

Han var också misstänksam och motsträvig för att inte säga otrevlig. 


När jag skulle gå kom jag på att jag inte fått tillbaka min väska av den första killen. Jag tränger mej fram till disken och ber att få min väska.

Han får en överlägsen attityd och grälar på mej och säger att den är beslagtagen. Jag kan hämta ut den mot en "borgen" på 100 kr. (Det är nästan allt som jag nyss satte in på kontot och jag är som sagt ganska pank) Men jag har ju inte gjort något fel! jag har ju bara satt in pengar på mitt konto. Då börjar den knubbige långhårige killen också att gaffla och säga att de minsann har rätt att beslagta min väska. 


Jag tycker förstås det är absurt att de först kan vara så otrevliga att rota genom väskan och sen ta betalt för att ge tillbaka den när jag är helt oskyldig.

Då går jag fram och säger till den långhårige att jag vill ha tillbaka min väska genast men han jagar upp sig och lutar sej fram över disken får att läxa upp lilla mej. Då tar jag tag i hans glasögon och håller upp dem framför honom.

- 100 kronor!

han blir vild och kastar sej över disken. Så kan jag ju inte göra! 


Men jag kaxar upp mej och begär 100 kronor för att han ska få tillbaka glasögonen. Han skriker och viftar efter glasögonen men jag bryr mej inte, utan sätter hårt mot hårt. …


Senare ringer min mamma och säger att nån snubbe från banken har skickat hem min väska. Och det har inte kostat ett öre!


Jag var så jäkla nöjd när jag vaknade! Där fick dom! 


***


HAHAHA!! Den här texten hade jag totalt glömt bort! Det är det som är roligt när man letar igenom sina gamla texter och dokument. Inte ens när jag började läsa kom jag ihåg att det här var en dröm som jag skrev ner för kanske ett år sen ...


 

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards