dunsaluns

Alla inlägg den 10 oktober 2019

Av dunsaluns - 10 oktober 2019 21:12

Så åkte jag tåg en dag. Från Kiruna till Luleå.. det finns så mycket vackert när man åker genom landet. Från snö till höstgula skogar. Solen sken och jag längtade alldeles förskräckligt ut i både vidderna och snåren och skogar och de blanka sjöarna.. Jag kunde ha klivit av tåget redan i Murjek om det nu inte vore så att jag var på resa i jobbet. Men direkt jag kom hem så åkte jag och Tilde till lilla shettisen spöket och tog en liten tur i skogen. Hon är ju världens snällaste, den lilla kraken. Men Tilde har knappt ridit på ett år för Spöket var först halt en omgång men sen fick hon nåt fel i munnen och har magrat en hel del. Veterinären har raspat ner en tand som hade vuxit för lång så nu börjar hon bli bättre och de andra har också börjat om att rida lite. Men lilla hästen har ju inga muskler kvar på rumpan så hon ser ut som en liten ko.. duktig är hon och det var kul att se att Tilde kunde ta in henne och borsta och fixa och rida och styra själv. Det är fint att få ha en sån snäll ponny..
Ikväll snöade det här hemma, så vi fick gå ut och fånga lite snö på tungan. Tilde gjorde en minisnögubbe och sen gick vi bort till badplatsen och kände på vattnet. Det var iskallt..

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards