dunsaluns

Alla inlägg den 22 oktober 2017

Av dunsaluns - 22 oktober 2017 02:20

Idag tog jag och barnen upp lite mer potatis, nästan allt. Men vi blev så trötta så vi har kvar några "kålar".. Sen blev det palt. Det tycker vi om :)
Gick ner till höladan och hämtade ett par säckar hö. Kastade in lite hos getterna som fortfarande går på sista betet nere vid viken.
Spira och Torvi fick dock vara utan sin mamma idag. De var i vinterhagen med bocken. Han var lite läskig tyckte dom. Men han var inte överdrivet besvärlig. Tydligen brunstar de inte just nu. Jag hade ju lite uppsikt ändå, bortifrån potatislandet. Jag tror man ser dem på översta bilden längst ner i vinterhagen med den röda kojan. De får gå där lite innan jag släpper in de andra tänkte jag. Så kanske jag vet sen i vilken ordning de ska killa.

Jag kastar in lite hö hos Julia, Gullie och Lyckan också. Även om de är duktiga på att hitta nåt att gnaga på även nu när gräsen vissnat och de flesta löven fallit av. De är fantastiska getterna! Snacka om resursekonomi! Här tror jag ingen havredryck i världen kan mäta sig miljötänksmässigt.. Den diskussionen kanske jag ändå spar till en annan gång. Men skärp er alla storföretag som smutskastar svenska animaliska produkter, när ni tar "fakta" från miljöbovar i andra länder. Vi ska vara rädda om svenskt jordbruk, det är det vi kan påverka. Jag gillar vegetariskt och att det finns alternativ, men inte lurendrejeri.
... Efter pakten såg vi film "dumma mej 2" och Robin Hood. Också kom herr herre hem från sitt bortajobb. Mysigt! Men vi var alla trötta :)

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards