dunsaluns

Alla inlägg den 31 juli 2014

Av dunsaluns - 31 juli 2014 00:02

Mitt i allt kom en dag med åska och regn och jag fick tillfälle att fylla i flickan i björntavlan. Tidigare var hon bara en vit fläck som lämnats tom, men nu har hon fått lite färg och form.

Hon sitter lutad mot björnen och sover bakom dess stora ram.
Det var jättekul att ta upp penslarna igen, efter en lång tid utan målning. Det finns så mycket man kan hitta på och det är inte alltid det stillsamma målandet som ligger närmast när man ska roa en ettåring och en femåring om dagarna. Men nu var de väldigt duktiga på att leka snällt och vilt i ritrummet medan jag målade ett tag. Ibland klaffar det, helt oväntat.

Nej, tavlan är inte klar än, men jag har ingen brådska med den. Däremot har jag lite beställningar som jag inte riktigt vet när jag ska hinna. Som tur är har jag känt mig själv så pass att jag inte lovat för mycket. Men det kliar i både målar- och skrivar- och virkar-nerven just nu kan jag säga..

Fast då kommer alltid natten, och jag är så trött efter alla festligheter, middagar, bad, festival och annat skoj. Så nu gör jag som flickan och björnen, jag sluter mina ögon och sussar sött en stund.
Godnatt på er kära läsare!
Ha en bra dag (imorgon)

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards