dunsaluns

Alla inlägg den 20 maj 2018

Av dunsaluns - 20 maj 2018 10:01

Det började med en morgon med bokstavligen guldkanter på allt jag såg framför mig. Solen gjorde guldglitter i viken och lyste på allt så det lyste kring konturerna. Jag försökte fota men det ger ju ingen rättvisa åt verkligheten. Hönsen är instängda tills jag är klar och har stängt getladan.

Sen var det fotbollscup. V var taggad för årets första match. Det är så kul att se! De spelade mot Storfors, som hade hemmaplan. Det slutade noll noll men var en rolig och spännande match.
Andra matchen var inte förrän flera timmar senare, så vi for hem ett tag eftersom jag är ganska så förkyld och Viggo fick följa med Karl hem och de hann vara på loppis och köpa var sitt lejon medan jag och Tilde vilade med en saga i hagen.
Andra matchen började med ett mål av Ville. Viggo gjorde flera anfall och skott på mål. Både han och Ted var mycket framför målet och Teds boll skruvade sig på mållinjen och for ut igen. Sen skjuter Viggo retur i ribban och den var även i stolpen, men inte i mål. Viggo satte dock ett jättesnyggt mål i krysset. Han hann även springa ikapp tre av motståndarna och sparka bort en lovande målchans för dem. Matchen var mot Munksund och slutade 2-1 till IBFF.
Sista matchen mot Älvsbyn var också spännande och Älvsbyborna var vassare än vanligt och hade flera anfall. Viggo tog av dem bollen och dribblade förbi flera stycken innan han passade till Ville som sköt på mål men tyvärr missade. Matchen slutade 1-3 till Älvsbyn. Viggo gjorde IBFFs mål, när han dribblade förbi dem nästan till hörnlinjen och sköt mål snett därifrån.
Härligt Viggo!!
När vi kom hem stekte vi upp pannkaka från dagen innan. Viggo duchde och jag bakade en kaka. Sen spelade vi Seqence och åt fudgekaka med grädde. Efter det kändes det som vi behövde en sista dos frisk luft så vi gick ut och Viggo spelade fotboll för sig själv medan jag och Tilde plockade ägg och tog in getterna. De börjar känna till rutinerna, alla utom lille Blixten, Lyckans bockkilling som är lite vildare och springer undan. Dunsa är jätteglad att få hjälpa till att valla in honom. Men snart ska han nog gå fint i koppel han med..
vi pratade lite med grannarna som var ute med sina höns. Nu ska de snart komma över på kaffe. Gårdagen avslutades i storsängen med sagan ?När Bäckhultarn for till stan? av Astrid Lindgren. Tilde tyckte den var så rolig så Viggo ville också höra den, men de somnade båda som stockar. Och jag med, så jag bloggar idag istället.

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards