dunsaluns

Alla inlägg den 24 maj 2017

Av dunsaluns - 24 maj 2017 22:58

Igår var jag ledig med Tilde mitt i veckan. Jag hade bytt pass med en kollega. Vi hann med en hel del Tilde och jag. En oväntad överraskning var ju att hitta ätbar potatis i landet. Jag satte ner krafsaren bara för att vända på lite tuvor av ogräs som börjar vilja ta fart. Det är inte plöjt än så jag har lite olika högar med gödsel som ska spridas ut. Men första tuvan jag vände på ruvade på en liten potatisfamilj som legat kvar över vintern. Tilde kom och blev ivrig att gräva upp dem och leta fler. Så hon tog ett pärogräv och satte igång.. Det var inte riktigt planerat så båda hade vi klänningar på oss. Det kändes så varmt och somrigt. Man blir verkligen glad även om det knappt börjat grönska än.

Sen blev det premiärbad i baljan på altanen och hårtvätt och allmän uppfräschning inför en tidig dagismorgon idag. Men på något sätt hamnade hon ändå där ute igen och myste med en höna.. Hennes bästa- Lalah
..fattar inte hur ungen lyckades klättra ut ur ladan med hönan i famnen.
Idag var det målning och sagoläsning på schemat efter dagis. Fast nog hann hon ut till sin Lyckan i allafall..

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards