dunsaluns

Alla inlägg den 29 december 2015

Av dunsaluns - 29 december 2015 01:30

På med täckbyxor och ut och rasta hunden som fått en osedvanligt ful julfrisyr. Det är sent, alldeles för sent. Men man får väl försöka vrida om dygnet sen. Nu är jag ledig. Så skönt att ha det lugnare ett tag. Det har varit mycket av allt i höst.. Eller vinter.. Eller ända sedan höbärgningen tror jag..

Det blir ingen jättelugn vårtermin heller, men jag ska försöka hålla mig lugn.man får göra vad man kan.
Egentligen vill jag bara flytta ut iskogen och konvertera till indian eller nåt. Men det är inte det som är planen nu närmast. Man måste ju leva i verkligheten, men vem gör det? Undrar om dom som var med på klimatmötet före jul tog beslut utefter verkligheten eller om de togs mer med hänsyn till den moderna människans krav på snabba transporter? Det lugnar oss att de åtminstone ägnar frågan en tanke. Jag är ingen hjälte, jag vältrar mig i den lyx som omger mig. Men vi har inte råd att ställa krav. Moder jord är rättvis men kompromisslös, sådana är fysikens lagar.
Nog dravel för idag, jag bloggar snart igen :) hoppas ni haft en bra jul i allafall?

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards