dunsaluns

Alla inlägg under augusti 2013

Av dunsaluns - 21 augusti 2013 22:27

... " För-hösten"...
Hett, svala vindar, ljummet regn och åska.. Ena stunden saknar man mössan och i nästa andetag vill man ha shorts..
Varje dag går vi en liten promenad 4-åringen, hunden och jag, också är lillasyster med förstås, i barnvagnen..
Då har jag försökt fånga himla-bilder med min mobilkamera..

Regnbågen över hela vår åker

[Bild]

Om det finns en kista med guld där regnbågen slutar, måste grannen där uppe vara rik

[Bild]

En regnig promenad

[Bild]

Av dunsaluns - 20 augusti 2013 11:49

..i repris..

Jag är så trött idag!...
Fick någon slags solsting på altanen igår.Så jag gick omkring med mört-ögon och huvudvärk ända från lunchtid. Sen är ju nattsömnen under all kritik när man har en mat-och-sov-klocka som bara är en månad..
Det var så hiskeligt varmt igår! Trodde inte det skulle komma fler såna somriga dagar..
Men det var ju kul! Synd bara för de stackarna som satt i skolbänken ;/

Ha de bra!!!

Av dunsaluns - 20 augusti 2013 06:59

Det var nästan ett år sen sist !
Men nu hoppas jag det kan bli oftare igen :)

Spöket är världens snällaste lilla shetlandsponny.
Jag har nog skrivit om henne här förr (?)
Det är så skönt att komma ut en stund. Otroligt avkopplande.
Hon skulle aldrig stegra, som på teckningen ;)
Däremot ska jag nog ta det lite lugnt med hästturer/ promenader, nu ett tag framöver, det känns :/
... Men sen!

Ha en bra dag alla läsare!!

Ps. Detta inlägg skrevs måndag..

Av dunsaluns - 17 augusti 2013 23:47

Tror du att det kan göras om och göras bättre;
- lita på dej själv och ta revansch!
Lita på din egen kapacitet att förändra ditt resultat! Det är ditt liv, bara du kan utkämpa dina egna duster. Ta tag i det du inte är nöjd med och bli en starkare och gladare människa..
Det gäller alla möjliga delar av ditt liv, och din möjlighet att välja hur du ska ta det...

...Hehe.. Nu är natthjärnan trött ;)....

Av dunsaluns - 16 augusti 2013 20:05

Hittade lite blåbär och gjorde efterlängtade "pizzor"..

50 g jäst
100g smör
5dl mjölk
1/2 tsk salt
3 tsk kardemumma
1,5 dl socker
Minst en liter mjöl
Ev. Lite potatismjöl

Smula jäst i en bunke
Häll över 37 gradig blandning av mjölk och smör
Blanda i socker och kardemumma och salt
Rör ner mjöl tills degen släpper från bunkens kant. Arbeta degen i 10 min.
Låt jäsa 30 min
Knåda degen till sex bullar. Baka ut dem till små pizzor. Rulla upp en kant och häll i en massa blåbär lite socker och ev. Potatismjöl så bären inte rinner så mycket.. Potatismjölet pudras under bären..
Jäs i30 min
Grädda i ugn i 225 grader i 12 min eller tills de har fin färg..

Mmmmmm.... Supergoda!!

Haha, dom är ju goda.. Hann inte fota hela kakan ;)

Av dunsaluns - 15 augusti 2013 14:27

I lekrummet fanns en tvättkorg i ett hörn, och ett skötbord och en skåp med sängkläder och en stor korg med överblivna leksaker. Allt detta i ett stökigt hörn.
Vi byggde in alltihop till en liten skrubb med snygga tapeter på :)
Lekrummet förlorade ingen yta för det. Däremot vann vi yta inne i skrubben som är till hälften fylld med hyllor upp till taket och andra halvan är skötrum. Hehe, jag är mycket nöjd :)
Där inne trivs flickebarnet att ligga och titta på dekorationerna och höra plingorna...
Bredvid hänger alla hennes kläder på en stång.. Hon har fått väldigt mycket presenter i klädväg ;)

Varning för att lämna barn på skötbord! De kan ramla ner. Perspektivet på den här bilden är lite missvisande då jag bara står en meter ifrån henne..

Tilde verkar gilla de här tavlorna som jag målade åt henne (som jag skrev om tidigare)..

I facken ( från Ikea) på väggen ovanför, hänger några polare som jag har virkat ..

Av dunsaluns - 14 augusti 2013 22:27

Idag skulle jag och Tilde till barnmorskan. Viggo skulle vara hos mormor en stund. På väg till mormor körde vi lite kringelikrokar och hann få både glass och en dos skog ;)
- av sånt kan man sällan få nog ..
Jag försökte fånga det fina jag såg i ån, med ljuset och stenarna i lågvattnet.. Men mobilkameran såg inte riktigt det jag såg. Så bilderna säger inte allt.

Enda sättet: ut i skogen med dej och se, för dej själv, så fint och mysigt där är!

Humlan ;)

Även om kameran inte ser exakt det jag ser, så ger det mej inspiration till mer fantasifulla bilder ...

Av dunsaluns - 13 augusti 2013 16:09

Wiiiiiii!!!
Jippi! Jag har äntligen hittat mitt ritblock! -precis där jag lade det sist. Hehe, såklart -så dålig...
Snart är det fullt.. Funderar på att trycka upp nya. Eller om man skulle måla en ny bild att ha som framsida. Det var längesen jag målade i akvarell nu.
Sist jag målade var några små akryltavlor som hänger i skrubben haha. Skrubben utgör numera skötrum, Tilde älskar tavlorna :)
De är väldigt enkla, ett djur på varje, ingen bakgrund. En hund, en kanin och på den tredje var jag lite osäker.. Viggo föreslog bestämt en huggorm så tillslut fick det bli det trots att det var svårt att göra en "rund" huggorm för att matcha de andra.
Jag ska visa bilder snart, lovar bättre uppdatering nu ;)

Blocket från www.pennspar.se

Eh, okej, huggormen va inte färdig.. Men de andra två hänger i skötrummet ;)

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards