dunsaluns

Alla inlägg den 18 december 2019

Av dunsaluns - 18 december 2019 22:50

Jag ser att du vet, så jag frågar:
Jag frågar dig om världsalltets varande, om tingens värde och vår stund på jorden - allt i en fråga, ty det finns bara ett svar.
Du svarar men jag kan inte lyssna. Jag har tappat svaret som gåtan döljer. Däri finns sanningen och alltings intet..

Av dunsaluns - 18 december 2019 00:16

Idag är jag nöjd. Bl.a så rörde jag ihop getmjölkstvål. Den här gången hade jag i lite lavendel, ringblomma och blåklint som vi odlade i somras. De hänger på tork i små buketter där nere. Man borde väl sätta dem i en burk..
Jag hade i lokal honung och bivax också. Nu har jag äntligen hittat en som säljer finaste bivax från sina egna bin. Tänk, då bor han ju bara några kilometer från mej också. Så tur! Så nu kan jag koka mer tvål om jag skulle få för mej.. en sån här sats räcker minst ett år för oss, så det är ju ingen brådska ändå..
Ikväll kokade jag lite te av ringblomma och rölleka. Har aldrig druckit det förut, men det ska nog vara bra för mig nu..
Det är alltid en fördel att ha läst ayurveda. Det finns ingen mirakelkur som är bra för alla, eller ens alltid är bra för en. När man ska balansera doshorna måste man ta hänsyn till person, dagsform och yttre påverkan.. Jag tycker om mycket, det gör mig glad..

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards