dunsaluns

Alla inlägg den 18 mars 2019

Av dunsaluns - 18 mars 2019 06:11

Jag ringde mon bror och frågade om jag fick låna hans häst Valtra och en släde. Slädarna var upptagna, men jag och Tilde fick följa med. Hennes kusiner och två andr barn var med. Ellens bob var fastknuten i bakersta släden och båda flickorna satt beredda när vi skulle fara. Trots djupsnö och knöliga spår åkte de hela vägen både dit och hem på boben. Vi grillade mackor och hamburgare i grillkåtan och pratade mycket. Barnen var ute i skogen och hade kojor under träden, de for runt överallt som mullvadar i snön. När vi kom hem gick Tilde in före mej. När jag kom in hittade jag inte henne. Jag gick runt och ropade innan jag fann henne på kökssoffan under en filt. Hon hade dock tagit av sig alla blöta kläder så hon fick sova där en god stund innan middan..
Första släden kör pappa med Vilja(fux), andra släden dras av Frigga (som hälsade på), sista släden körde Daniel med Villmar (tillsammans på bild).. sista bilden är Frigga när vi kom tillbaka.hon har is under magen

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards