dunsaluns

Alla inlägg den 16 augusti 2018

Av dunsaluns - 16 augusti 2018 16:07

Hur man får ett bra grepp om sin get när man ska verka klövar :D
Ha en smal bänk mot en vägg och en kort kedja alt. karbinhakar fästa i väggen. Fäst geten och om den sprattlar håll din kroppsvikt försiktigt men stadigt så geten blir lite fastklämd mellan dig och väggen. Låt getens knä vila på ditt. Var försiktig så att du inte översträcker getens knä eller på annat sätt skadar den. Tryck tex inte för hårt mot getens mage. Håll stadigt. Släpp inte. Låt ev. geten sprattla lite med benet men släpp inte, följ med i rörelsen. Den bör känna att du inte ger upp förrän du fått göra det du ska. Till slut vilar den gärna mot ditt knä. Klipp ev lite, eller allt som ska klippas. Är geten mycket rädd eller sprattlig kan du nöja dig med att krafsa lite med sekatören på klöven och sen släppa geten igen när den lugnat sig tillräckligt. Kräv mer nästa gång. Är geten lugn är det bara att klippa. Nästa bild visar vilka delar som ska klippas bort.
Blir geten nervös och dramatisk, behåll lugnet, den kan knappast göra sig mycket illa så länge den är kort kopplad och du sitter så den inte kan ramla ner. Ibland lägger sig nervösa getter ner i avsaknad av bättre idéer. Ev. Kan man då lugnt låta den ligga kvar och börja klippa lite på plats. Ge inte upp! Vänligt men bestämt :D

Olika sätt som getter kan smita på fast man har staket med eltråd.

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards