dunsaluns

Direktlänk till inlägg 4 juni 2018

Händelserika dagar

Av dunsaluns - 4 juni 2018 22:15

Denna dag är blåsig värre. Och det var gradering i taekwondo ikväll. Det gick bra för Viggo som graderade upp till andra gult bälte. Nu är det sommaruppehåll. Och det är nog tur för igår missade vi taekwondoträningen när vi var på fotbollscup. Vi träffade taekwondotränaren som var Pvakt på fotbollscupen :). Och idag missade vi fotbollsträningen för att det var taekwondogradering. Och i torsdags missade vi fotbollsträning för att vi var på sista möjliga taekwondoträning inför gradering. Det gäller att kontakta rätt tränare och meddela frånvaron :)
Lördagen kom Viggo & co. flygande tillbaka från tältningen och började spela fotboll. Jag hade en massa vassle till övers så det blev plättar till allihopa. Sen skulle Viggo på kalas och jag fortsatte stöka med tvätt och sortering.
En av hans vänner hade spontankslas och kom med inbjudan samma morgon. Jag och Tilde fortsatte sova i sommarstugan men Viggo ville hellre ha storsängen för sig själv. Söndagen bjöd på många mål. Viggo gjorde flera i varje match. Det var verkligen händelserikt och spännande matcher. Men oj vad det blåste. Jag hade ju sett fram emot en lugn dag att sitta på ett täcke och se fotboll, men man blir rent trött att vara ute i blåsten. Väl hemma gjorde vi god mat och myste lite innan barnen gick isäng. Jag har börjat läsa Mio min Mio för dem. Sen tog jag på mig kofta och jacka och mössa och gick ut och gjorde det sista på getternas nya hage.
Idag var det intro för ny vikarie på mitt jobb. Som tur är kan jag ha med mig hunden vissa dagar. Så vi hade det riktigt bra med friluftsdag. Dock fryser jag fortfarande eftersom det blev att vara ute så mycket de här blåsiga dagarna. Vi blev ju bortskämda med så mycket shortsväder redan i maj. Det är vackert ute med allt som blommar. Man kan tro att det är efter midsommar om man ser till växtligheten. Har aldrig varit med om en så snabb vår. Jag drar stora ulltussar ur getterna hela tiden. De tycker det är jätteskönt att bli av med vinterpälsen. Dunsa fick en omgång mes kardan hon med. Fast jag kanske ska klippa henne.
Det märks att det blir spring i benen och man önskar man bara kunde ta sommarlov och vara hemma med barnen och leka. Gungor och cyklar och fotbollar och plockade blommor överallt. Och idag bestämdes det att det skulle vara en gosedjursdag på förskolan imorgon, så jag sa till åt Tilde att ordna med det direkt vi kom hem från taekwondon ikväll, eftersom det var så sent. Sen ser jag nallen sitta där redo i bilen...
Lägger till någon bild från förra helgens barnkalas för kusinen. Tilde ville ha sina stora kängor trots värmen. Men vi har köpt en massa nya kläder allihopa och nu har hon nya vita skor som hon tycker om. Nu är det bara herr herre kvar, om han dyker upp nån gång ;) vi är så sällan i stan tillsammans, men vi ses väl imorgon :) god natt!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

6 juni 2018 23:26

Så härligt att se ungar som springer omkring och leker och idrottar. Man fryser som sjutton när det plötsligt blev blåst och kyla och jag som satt ut mina blommor. Ikväll blir det att klä över dom så inte frosten tar alltsammans

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dunsaluns - Lördag 23 mars 17:19


När det blir vår uppe i myrlandet får knytt och oknytt hoppa mellan tuvorna för att inte bli blöta om fötterna? Nu är det ju vårvinter, men snart är blötvåren här och det börjar porla, kvittra, kuttra och kurra överallt i skogen. ...

Av dunsaluns - Onsdag 28 feb 21:21

Man får pressa sig fram, som en räv genom gärdesgården. Nu började det flyta på med mycket kunder men nej, då ska man få feber och må dåligt i flera dagar. Vaknade tidigt på morgonen med huvudvärk. Jag vaknar på morgonen och ligger kvar i sängen. Pl...

Av dunsaluns - Onsdag 21 feb 21:04

Ibland drömmer jag mycket. I perioder känns det som om jag jobbar på och lever i flera världar samtidigt. Jag vaknar ibland och vet att jag varit i flera drömmar under samma natt och jobbat på med olika uppgifter. Aldrig åskådare alltid uppdragstagar...

Av dunsaluns - Måndag 19 feb 22:11

Det har varit en fin vecka och en fin helg. Mycket jobb, matlagning och en liten drink, små promenader i solen och lite vila och bakning. Idag fyller min son 15 år. Det är helt otroligt. Han har blivit så stor och klok och rolig. Fast det har han ju ...

Av dunsaluns - Lördag 10 feb 20:29


Nu hade jag ingen passepartout som passade. Men jag är så glad att jag äntligen målat något klart. Det ger mig en sådan glädje och inspiration. Får väl skaffa en ny passepartout eller byta ram bara. Ha en fin helg. ...

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards