dunsaluns

Alla inlägg den 25 juli 2017

Av dunsaluns - 25 juli 2017 02:40

Nu har hötiden kommit. Fjärilarna virvlar upp när man går stigen ner mot höladan. En lie gav upp, men som tur var så fick jag en av en vänlig själ som inte behövde två. Hon fick en liten tavla som tack.

Nu står två små hässjor nere i gamla gethagen. Nåt mer har jag inte hunnit. Igår var jag "hemma" på Lillberget och tog in hö med min far och bror. Det var vanliga lyftbara pressade småbalar. Sen gör de stora rundbalar av resten. Det jag gör här hemma får bli vad det blir. Jag kan inte förvänta mig att hinna slå med lien ända från stranden och upp till vägen. Bara gamla gethagen skulle säkert bli minst fem såna där småhässjor (den på bilden var inte klar när jag fotade). Men det är kul att ha lite eget hö, också blir det finare där man har tagit hö sen.. I morgon ska vi nog göra en liten utflykt. Idag har barnen varit med sina kusiner och så har vi gratulerat ett "födelsedagsbarn". Igår kväll var vi ute vid fiskesjön igen. HerrHerre har varit flitig där och vi har ätit regnbåge i senast idag. Det är gott med såna fina fiskar :) vi ryckte upp egen potatis också gjorde vi klämmor med smör, fisk, potatis och färsk dill på tunnbröd. Mm.

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards