dunsaluns

Alla inlägg den 27 maj 2017

Av dunsaluns - 27 maj 2017 23:13

Idag har jag hållit på med trassel och tjorv. Nät. Jag gillar inte nät. Elnät måste vara väl sträckt och inte ta i så mycket så strömmen "går ut".. Det är inte det lättaste. Särkilt när det hakar fast i ris och stubbar hela tiden. Till sist fick jag ihop hagen och tänkte att jag kan lika gärna släppa in getterna fastän det var en del jobb kvar innan jag kunde slå på strömmen.
De stackarna stod ju uppe i vinterhagen, som killingarna så listigt lyckas krypa ur hela tiden nu när de upptäckt det goda gräset på andra sidan. Så jag tog damerna i koppel och gick genom skogen, ner till den nya strandhagen. Först Julia med sina killingar Spira o Torvi

Sen Gullie och Lycka. Det var soligt och fint. Jag tog mig en välförtjänt paus med dem på den öppna delen av hagen. Det doftade så gott just där, av älggräs som spirade fram mellan de vissna vasstråna. Det blåste lite så vågorna skvalpade bakom oss och jag lade upp fötterna och solade med utsikt över gamla hagen där bara hönsen får gå i år.

Lycka kommer fram och myser med mig. De andra har inte tid. De mumsar i sig av allt möjligt som de hittar. Det är väldigt blandad vegetation i den här hagen, så även om det ser ut att vara mest vissen vass så finns det både olika gräs, sjögräs, lövsly, mossor, lavar och barrträd.

Torvi tog sig också en liten tupplur. Det går mycket bra att släppa dem så här några timmar. De äter och utforskar av hjärtans lust. Men sen vill de hem, det vet man! Så fram emot kvällen vågade jag inte ha dem kvar, utan tog upp dem för övernattning i ladan. Men jag få hagen helt färdig imorgon :)
Ha en bra fortsättning på helgen!

[Bild]

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards