dunsaluns

Alla inlägg den 30 november 2016

Av dunsaluns - 30 november 2016 19:33

Ja, finns det papper och penna till hands så blir det lite "telefonklotter"... Förresten, minns ni det, ni gamla? Ni som är födda före mobilrevolutionen, hur man satt vid den stationära telefonen i hallen vid telefonbordet och klottrade på ett gammalt fönsterkuvert. Det blev alltid så bra små teckningar, men de gick absolut inte att "renrita"... Jadu.... ...zzzz

Av dunsaluns - 30 november 2016 06:25

på kvällarna får jag sitta och göra mina askar. Det är tändsticksaskar med kopior av mina teckningar. Det blir blandade kombinationer på fram och baksida, det blir väldigt många varianter. Jag skulle kunna sälja så många, men jag hinner ju oftast inte producera. Varje marknadsdag säljer jag slut på tändsticksaskarna och när julmarknaderna är över är det ofta folk som frågar efter att beställa några, som när de beställer julkort. Men då brukar det inte finnas nåt kvar och jag har inte tid att göra nya.
Så nu i måndags köpte jag 135 nya askar till lagret. Så då vet man vad man gör om kvällarna nu.
Igår fyllde min käre far år. Han fick en hästtavla att hänga upp i fikarummet på sitt jobb: selkammaren. Jag har skrivit om pappa förut och hans jobb som hästkusk och uppfödare av nordsvenska brukshästar. Det förklarar ju många av mina motiv. Han ska också på marknaden till helgen. Förra helgen var han i Storforsen och körde häst på julmarknad och till helgen ska vi båda till Hägnans julmarknad i Luleå gammelstad. Det är jättemysigt där. Många utställare i gammal miljö som lyses upp av marsaller och lyktor. Jag står i en gammal boda nära bagarstugan, där de bakar mjukkaka som man får köpa. Det är inte samma rum som ifjol, tyvärr, men det är i samma länga av bodor, bara lite längre bort. Hoppas det går bra! Känns som att. Mina sagor och bilder passar in där.
Så det är mycket förberedelser. Men igår kom ett välkommet avbrott med lite firande av pappa. Mamma har en alldeles ny liten söt hundvalp, så min hund fick hålla sig i skinnet.
När vi kom hem på kvällen for vi ut och joggade istället. Det känns bra. Men sen var det ju rätt sent att börja pyssla, så det fick vara för igår.
Nu ska jag upp och kolla lite beställningar, mocka hos hönsen och leta rätt på skor åt sonen innan skolan. Jo, han fick åka hem utan skor igår!!! Någon måste ha tagit hem fel. Snopet :0
Ha det bra!

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards