dunsaluns

Alla inlägg den 14 september 2016

Av dunsaluns - 14 september 2016 23:17

Jag skrev tidigare att jag gjort pussel av mina tavelmotiv.. Det är fina 12-bitarspussel i trä från Ravensburger. De kommer i en liten träask med skjutlock som kan ställas på en hylla som en ram runt pusslet. Här är två av motiven.. "Hösttecken" blir beskuren så att de rundade hörnen försvinner..

"Du är det finaste jag har" -tackan och lammet, är ett populärt motiv. Jag vet inte riktigt vad det är med den bilden... Men nu blir den också beskuren för att passa pusselformatet. På bilden är den redan beskuren..

...sen har vi tomten och vargvalpen ur "Dit inga vägar når". De är både en illustration till den sagan och ett motiv till julkort. När jag beskär den för att passa pusselformatet syns lite av de röda girlanderna i kanterna. Vet inte om jag ska ta med det här... Jag hittar hela tiden på nya. Kom på att jag kunde använda "Torv och Turva" eller "Dunsaluns och Klara" De har ju mycket detaljer så att varje del av pusslet blir intressant..

Det är svårt att veta vad folk tycker om och hur mycket energi man ska lägga ner på varje sak.
Jag hoppas mina leveranser hinner komma innan nästa helg, för då är det marknad i Lillpite.
Ha det bäst! Ingen protest!

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards