dunsaluns

Alla inlägg den 28 juli 2016

Av dunsaluns - 28 juli 2016 20:17

När man var liten var livet så okomplicerat. Jag hade det nog ganska bra. Men ändå, man har så många chanser kvar, man behöver inte på samma sätt engagera sig och det är väl tur. Nu skriver jag inte det här för att jag har det så speciellt besvärligt som vuxen, utan mer för att jag just upplevde den där känslan som är precis samma som när jag var liten och sprang ner till stranden på sommarkvällarna för att ta ett dopp med hunden innan man sprang sig torr på väg hem igen. Det där att bara vara. Det är inte lika lätt när man har små barn och annat att tänka på, som man bara inte får försumma.
Vi for till sjön och fiskade ikväll.
Linorna trasslar sig och någon tjurar lite och den minsta sitter borta i skogen och klagar på ett skavsår. Den andre vill hämta nåt i bilen och på väg dit plumsar lillan i ett surhål. Som tur var hade jag i farten snott med mig ett par små tights åt henne , så det löste sig bra ändå. Sen plötsligt plockar hon blåbär i godan ro medan vi andra får ordning på krokarna och allt är bara sådär.. precis som det ska vara.. Min lillebror kom med en kompis (fastän det är festival i stan!) en kopp kaffe med en skvätt mjölk som jag kylt i sjön. Äntligen getmjölk igen. Jag har varit tre dagar utan och saknar den redan. Varför får ni veta en annan dag..
Så underbart. Kastar och metar om vart annat. Rensar hjärnan. Jag var lite trött. Jag och Viggo fick in en hässja till idag. Den sista har tyvärr inte torkat färdigt riktigt.. Det blir mycket hö. Inget man behövde oroa sig för på riktigt när man var ung. Eller hur man skulle hinna allt innan sommarlovet var slut. Man bara gjorde, tids nog började skolan om ändå. Jag ska njuta av de sista dagarna på semestern utan bekymmer.. Även om det ser ut som en plog skenat över gården. Jag började städa och rensa ogräs igårkväll. Men så byggde vi också en koja, som uppskattades mycket av oss alla, inte bara barnen. Det är så kul, man kan inte njuta nog av de här sommarstunderna. Glömmer att jag haft huvudvärk hela dagen. Fick ju lagad mat av herr herre i eftermiddag. Älgfile! Inte dåligt.

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards