dunsaluns

Alla inlägg den 20 juli 2016

Av dunsaluns - 20 juli 2016 00:23

så vände det.. Efter två dagars ihopsäckande, så fick jag ny energi någonstans ifrån. Det har varit bakning och kalas i två dagar sen dog jag lite på måndagen. Då tappade jag helt sugen, men lyckades ändå komma iväg med barnen på en liten ridtur till skogs. Vi tog ingen sadel, då är det lättare för barnen att rida båda samtidigt. Vi har nog aldrig varit så oengagerade i ridningen någon av oss. Det var förstås roligt ändå, men det blev ingen lång sväng. Jag har varit väldigt trött.
Herr herre kom ner till mej när jag mjölkade i morse och han föreslog att vi skulle åka upp till Sikfors camping och se hur det var där. Jag gjorde klart och duschade och drog på mig en fin klänning och så stack vi iväg. Det var kul att se nåt annat igen, åka iväg på semester ett par timmar. Några vi kände var där och vi badade i poolen och köpte lite glass och så. Sen skulle Janne iväg och hjälpa en kompis och Viggo hade också kompisar att träffa. Jag och Tilde blev själva. Hin ritade lite i sina nya ritblock medan jag bar upp hässjevirke ur skogen. Sen kom hon ut och hjälpte mig lite. Det var härligt. Så lättarbetad den där mellersta delen av åkern. Det var mindre flygfän ute och inte så hett heller eftersom vi började sent på eftermiddagen. Underbar kväll. Nu är man "back on track" igen.
Som tack för hjälpen fick Janne en älgfile av den där kompisen. En frusen älgfile. Kastad åt sig från flera meters håll. I motljus. Parerade med smalbenet. Du kan inte tro vilket hål en älgfile kan göra i ett smalben! Stackars killen, fick åka hem och sätta på ett plåster.. Vi har ändå skrattat åt den konstiga olyckan. Skadad av en älgfile...

Det är en unge där bakom hötussen

Paus på ett par "golv"... Tilde fotade mej i pausen. Sen roade hon sig med att peta in gräs i min vattenflaska medan jag slog med lien längre bort. I slutet fick hon gå in och se sin nya pippifilm, hon har ju nyss fyllt år lyckosten :)

Ha det bra!

 

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards