dunsaluns

Alla inlägg den 11 juli 2016

Av dunsaluns - 11 juli 2016 09:50

Två kvällar i rad har vi varit och fiskat ända till natten. Vi som inte ens kan hur man gör. Vi var med våran kompisgamilj och fick låna lite spön av dem. Det var jätteroligt!
Jag började med att tillbringa en halvtimma med att kasta draget i vassen och fastna hela tiden innan jag fick till det så att draget ploppade ner rakt ut i sjön istället för åt sidan. Janne tog i så det ven omkring honom när han kastade. Det var bara att akta sig för han fastnade i grillbänken bakom sig också. Vid ett tillfälle kastade jag iväg halva spöt och Sua blev stående med bara skaftet i händerna en gång. Veven lossnade ibland på Jannes spö, men efter några timmar fick Sua en fisk. Herrn i huset skulle hjälpa sin dam upp med den men då släppte den och simmade glatt tillbaka ut i sjön. Den triumferade med några glada och retfulla volter alldeles i närheten av oss resten av kvällen. Barnen hade ett rosa litet kastspö som de tränade att kasta med från en brygga längre bort. Plötsligt ropade den yngre av deras flickor att de har napp. Viggo hjälpte henne att veva in den och jag och deras pappa kom springande under mycket glada rop. Storasyster drog in den mot land eftersom pappan inte vågade röra den här gången.
Igår fick vi egna spön som Janne hämtade hos sina föräldrar. Så vi åkte ut igen och gick runt sjön och kastade och metade, men vi fick inget. Det är ändå härligt att vara ute. Och förvånansvärt lite mygg där ändå. Det här är något vi måste göra fler gånger, vi har en hel del att lära...
Ha det gott

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards