dunsaluns

Alla inlägg den 28 januari 2016

Av dunsaluns - 28 januari 2016 06:13

före frukost. Jag är lite sen, växlaren ringde 5:00 men jag orkade inte stiga upp. Känner en förkylning som är på gång. Barnen åker med pappan idag, så det blev tidigare för dom och lite ovant här hemma. För nu ska jag åka buss två dagar.
Nu är jag redo med mina vattenhinkar. Men först har jag druckit kokt vatten. Det är ett Ayurvediskt tips till alla. Kokt vatten så varmt som möjligt, "diskar" lite vägen ner till magen och tarmarna. Vill man inte dricka det hett kan man låta det stå och svalna, men det är viktigt att det har kokat först för då vattnet kokar ändrar det struktur och tränger lättare in i "väggarna" för att skölja med sig skräp från strupen och magen. Efter ett tag kan man äta frukost som vanligt, men först ut en sväng till djuren. Mm, egentligen ska jag väl tillägga att uppstigning borde ske före 06:00 för att man ska vara så pigg och alert som möjligt och att man i den bästa morgonrutinen även lägger till meditation och yoga. Men det känns för avancerat för många, så man kan ju börja med vattnet :) ... och tiden...
Ha en bra dag! Börja morgonen med en kopp kokt vatten, det kommer att göra skillnad :)

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards