dunsaluns

Alla inlägg den 5 januari 2015

Av dunsaluns - 5 januari 2015 21:03

Av dunsaluns - 5 januari 2015 20:57

:D
Gräddar några nu och resten får vänta i en mugg i kylen.
Ha en bra trettondagsafton ni me!

Recept nedan

150g smält smör
3,5 dl socker
2msk sirap
1tsk vaniljsocker
Blandas ihop..
Blanda även i 1 helt ägg och en äggula
Försiktigt! Vispa inte för mycket..
Blanda de torra ingredienserna för sig i en bunke:
4dl mjöl
1/2 dl kakao
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
Blanda allt och platta till bollar på en plåt och in i ugnen 175 grader ca 10 min..

Av dunsaluns - 5 januari 2015 07:29

Äter en extremt nyttig frukost på julens sista bulle och en stor kopp te. Jag har länge sett fram emot denna måndag, som skulle bli min första målardag efter jul. Det ligger mycket skapande uppdämt sedan jag varit mer social med min kära familj nu ett tag. Men en kollega ringde och behövde ett passbyte, så nu blir det nog till att måla på torsdag istället. Men jag har ett väldigt trevligt jobb, så det blir bra ändå.

Nu har jag målat mig i ansiktet och ska snart iväg. Men först ska jag ner till min älskade get och de andra djuren.
Hunden har visst också vänt på dygnet. Hon ligger ihoprullad i hallen och kommer förmodligen inte röra på sig förrän jag står i dörren och lockar på henne, efter att ha gått över henne ett par gånger. Hon har mognat till sig den dära hoppetossan. Jag har tyvärr inte lyckats ladda upp filmen på när hon var i gethagen, varför funkar det inte? Den är ca 2,5 min..?..
Nä, på med paltorna. Det är visst -13 idag, brrr, man är ju fortfarande inte van med vinterväder detta konstiga år. Tänk att det var varmare på nyårsafton än på midsommarafton, inte bra.
Nåja

Såhär står Gullie när jag kommer ner på morgnarna. Hon blir allt trevligare, det känns ju underbart! Alla borde testa att ha en sån fin liten get!

Ha en bra dag allihopa!

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards