dunsaluns

Alla inlägg under september 2014

Av dunsaluns - 1 september 2014 18:11

Den galne fasanhanen har ju gått och bildat familj!!
Innan jag träffade den här grönhuvade herren första gången förra sommaren, hade jag aldrig sett en fasan tidigare. Jag blev så glad när han dök upp på våra promenader. Det kändes lite exotiskt att få se den tokige strutt-springaren. Men nu har jag ju stött på honom flera gånger här på vår gård och jag tycker det ser ut som ett par stora fasankycklingar snarare än två hönor, men jag vet inte... De är större än mina vuxna hönor i allafall...
Fotot är taget genom en smutsig bilruta ( för att de inte skulle hinna springa iväg). De satt där på vägen i förmiddags när vi skulle dra ut på äventyr. Det får ni höra om senare. Nu ska jag städa undan middagen och göra kväll i huset... Vi hörs!

Av dunsaluns - 1 september 2014 09:51

Jag hade några stackars svarta vinbär och några blåbär i köket. De åkte i grytan och blev till en slurk härlig saft.
0,5 liter blåbär
0,6 liter svarta vinbär (och några röda)
Kokas och får rinna av genom en duk 30 min
Sen kokas saften upp i rengjord gryta.
4,5 dl socker hälls i under omrörning. Sen ska allt kokas upp igen och ställas åt sidan tre min och skummas av lite. Sen häller man saften i väl rengjord flaska och stänger direkt. Slatten ur grytan spädes med 3-4 delar vatten och bjuds till närmsta älskling. Sen slickar man i sig sista droppen och diskar undan.
Bra ordval här ;) sen..sen..sen...
Ha en bra vecka!

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards