dunsaluns

Alla inlägg den 18 juni 2014

Av dunsaluns - 18 juni 2014 17:38

Nu har både ungarna och maten väntat på att herr herre ska komma hemfarande från jobbet. Det blir dragonkyckling med ris. Faktiskt en rätt vi alla kan äta av, för den är osaltad och funkar till små 11månadersbarn.
Men pappan kommer inte hem! De skulle just avsluta för dagen när nåt gick sönder så de får stanna ett pass till. Absolut inte ovanligt när det kommer till hans typ av jobb.
Och inget systembolag hann han besöka på hemvägen.. Jag som hade beställt en flaska rosé.. Det gjorde jag när jag ringde och frågade var han höll hus. Igår kom han hem efter två arbetsdagar i Umeå och på morgonen var han borta. När han är ledig brukar han pipa iväg om morgnarna ifall jag och Tilde sover. Haha, jag hade missuppfattat det hela igår, han var ju på jobbet! Tur man har koll på karlsloken..

Av dunsaluns - 18 juni 2014 14:27

Det här koftprojektet hade jag lämnat i pysselväskan ett par månader nu, men nej, den vägrar bestämt att sticka sig själv färdig, hur länge man än väntar!
Så jag tog upp den och fortsatte där jag slutat utan att komma ihåg planen om det nu fanns någon. Mäter på måfå och hoppas få göra sista varvet på längden snart, så jag kan börja med ärmarna. Hoppas Tilde inte vuxit ur den innan den är klar..
Den är skarvad med olika gröna nystan och kommer nog se lite lustig ut. Men säkert värmer den ändå :)

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards