dunsaluns

Alla inlägg under april 2014

Av dunsaluns - 6 april 2014 22:23

Jippi!! Det ligger en jäst i kylen!
När jag i morse sa så, såg femåringen så konstigt på mej. Vet du vad en jäst är? Ja,... Hittills hade han ju åtminstone trott att han visste.. - jamen, som en person...? Sa han tveksamt. Ja! Vi har främmande i kylen! Så nu kan vi göra vaniljbullar! Också smulade han jästen i en bunke medan jag mätte upp smör och mjölk... Jag gör nästan alltid receptet som står på baksidan av mjölpåsen, så jag skriver inte ut nåt här..

Haha jag borde ju bli komiker! - not
.. Möjligen bagare, för det här var inte dåligt...

Av dunsaluns - 6 april 2014 12:47

I ritrummet hänger nu nya hyllor på plats sedan några dagar. Skönt att få lite mer att ställa på och lite mer ordning i kaoset.
Men en vecka sedan slutade min lilla utställning på Sjulnäs bibliotek. Så efter att ha plockat ner den, har jag nu plötsligt massor av småtavlor till övers. Inte för att det kanske ser så prydligt ut, men nu står de då och trängs på en av de nya hyllorna.
Lilla V har fått börja sova uppe i ritrummet nu. Det är skönt att ha honom nära. Igår fick jag äntligen börja pyssla på här inne i ritrummet igen. Jag gjorde klart Lillasysters mössa, ska visa den i ett senare inlägg.

En stor glasburk från 89:- på Lagerhaus tyckte jag passade bra att ha nystan i. Färgglada lådor från tidigare inköp från Lagerhaus. Jag köpte även några metallkorgar där. Som man tex. Kan ha tyger i...
Plåtburken var nedsatt på halva priset. Jag gillar verkligen Lagerhaus..

En billigare variant av förvaring är ju de perfekta barnmatsburkarna! Etiketten lossnar jättelätt i varmt vatten. De funkar bra till allt ifrån insektskikare till färgblandning. Jag tycker dom är fina som dom är men de går ju att pynta till oändlighet.

Det är här det händer: plötsligt vill vi alla leka och mysa och pyssla här inne..

Tremetershyllan ovanför sängen rymmer mycket..
Mer lådor och burkar från Lagerhaus och gamla återanvända..

Ha en skön söndag nu alla läsare så ses vi snart igen !

Av dunsaluns - 4 april 2014 18:18

Ah, smet just in på vårt lilla minispa där jag tänjer tillbringa minst fem hela minuter för mig själv i godan ro..
Virkningen har jag förstås med mig, det går lite bättre med den nu sen sist. Gissa vad det blir?..

Av dunsaluns - 3 april 2014 22:20

Jahapp .. Då började jag på en ny virkning och satt just och gladdes åt hur bra det gick, när jag till min fasa upptäcker att jag virkat något van Gogh kunde ha målat ; en helt omöjlig form, tvinnad i sig själv!
Det går ju inte. Så nu blir det omstart...

Fast just nu ska jag soooooova

Av dunsaluns - 2 april 2014 21:03

Nu är det tyst i huset och mörkret har just lagt sig ute medan jag sysslar med uppljusning. Bleker lite slingor.
Jag har haft en ordentlig utväxt, men man får väl se om ett paket räcker..
Snart ska jag äntligen få sova hade jag tänkt mig. Får se då hur det lilla livet ämnar sova inatt...

Idag har vi haft besök av några lekkamrater och tränat kullerbyttor på en madrass. Vi har även bjudit på ärtsoppa och korvmackor.
Jag har hunnit måla ett varv också. Var inte alls sugen på att fixa med håret nu, men det är ju skönt att få saker bortgjorda..
Nu medan blekningen fräter i hårtesarna, hade jag tänkt mig att få virka i lugn och ro..

Simma lugnt!

Av dunsaluns - 1 april 2014 22:57

Idag gjorde jag klart ett nytt hårband. Det är resårstickat med en virkad blomma på.

Såhär såg det ut på en lillasyster

Storebror har börjat dressera hunden om kvällarna. Idag var det fortsatt "sitt" och "ligg" -träning, sen "stanna" och inkallning. Det intressantaste är när han tränar på att göra henne lugn.. I övrigt är dom ganska bra på att busa båda två ^^

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards