dunsaluns

Alla inlägg den 24 april 2014

Av dunsaluns - 24 april 2014 17:41

Idag har jag satt frön i jorden. Förädlingar av allt möjligt. Både sånt som ska direktsås och det som skulle ha fått börja förgro för länge sedan.
Nåja, med många frön satta borde man ju få nån slags avkastning.
Jag har även satt gamla frön som legat ute. Kan de "dö" av kylan?
Det är lika bra att sätta de gamla fröna i jorden istället för i soptunnan, tyckte jag.
Årets egentliga sådd bestod bara av ärtor, rädisor och basilika, som jag redan fått upp lite av.

I den gamla pallkragen hade det redan kommit upp gräslök från ifjol. Det är så kul att något kan övervintra här. Vi har fortfarande många snöfläckar kvar. Men gräslöken ska få flytta till ett annat ställe...

Den här tjejen mår då lite bättre idag, efter en jobbig natt..
Ha det bra!

*fågelkvitter i kvällssol

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards