dunsaluns

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av dunsaluns - 9 februari 2014 20:18

... "När ____es mamma blev sjuk", som jag har kallat en av mina sagor hittills. Den är en favorit som jag inte haft så mycket tid att skriva på. Jag älskar början på den här historien och är nästan lite rädd för att förstöra den genom att fortsätta.
Jag har aldrig några problem med att skriva uppslag. En början, en mitt eller ett slut. Det går jättebra! Men sen, då ska man ju få det att hänga ihop till en snygg helhet också och då blir det genast svårare!
Här har jag också gjort en liten skiss på huvudpersonen och hennes osynliga hund Svipp, när de sitter på bussen.
Svipp är alltså hennes enda stöd när hon åker iväg själv, för att bo hos morfar på obestämd tid. Och morfar som inte ens vet hur man ska ta hand om barn.
Nu har jag i alla fall skrivit ett par sidor till på den här.. Får väl se vad det blir...

Av dunsaluns - 9 februari 2014 11:10

..ur sängen.
Jag har feber tror jag. Ligger kvar i sängen och sover ibland. För tre dagar sedan skulle jag försöka masa mig nedför åkern med en pulka på släp. Men det fick vänta för jag mådde inte så bra. Nu har det snart gått tre dagar utan pulkpromenad. Och min lilla bebis väser och hostar :(
Vi har varit vakna lite inatt så jag är jättetrött. Men nu ska jag nog pallra mig ner och se om det finns nåt roligt i kylen..

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards