dunsaluns

Alla inlägg under januari 2014

Av dunsaluns - 16 januari 2014 13:43

Just nu sitter jag och sippar på en kaffe och väntar på skjuts hem från stan. Jag har varit hos naprapaten. Känner mig redan trött i ryggen.
Det blir nog att vara stillsam ikväll.. Mysa med en bok och ett par ungar. Det var då skönt att få lite dötid och sitta helt själv med en kaffe och en tidning.
Här är en bild från igår morse. Tilde vaknade med en så snygg knorr på huvudet :)

Av dunsaluns - 15 januari 2014 17:43

Smoothie till alla som inte somnat!
Hallon
Jordgubbar
Banan
Liiite blåbärssylt

Av dunsaluns - 14 januari 2014 21:54

De två senaste dagarna har jag varit så trött. Möjligtvis har jag haft lite feber idag.. Lika bra att inte kolla så noga. Men nu på kvällskvisten ryckte jag upp mig en aning.
Kanske var det ett par kapitel ur Ronny &Julia som gjorde susen?
Dricker en kopp te.
Datorn var upptagen igen så jag får vänta lite med några grejjer jag hade tänkt göra.
Men jag kan ju fundera ut ett garnprojekt så länge. Har inte stickat eller virkat på ett tag nu...
Hur som helst ska jag snart krypa ner i sängen. Så skönt!

God natt allihopa!

Av dunsaluns - 13 januari 2014 20:38

(-efter inlägget tidigare idag.)

Ja, mycket hinner hända på tio år!
Teckningen föreställer ett par krumelurer som har förändrat mycket i vårt liv och hem...
Älskade <3

Av dunsaluns - 13 januari 2014 15:51

13 januari 2004 befann vi oss i Hofors. Jag bodde där en period och herr herre kom ned för att hälsa på mig. Vi hade länge varit kompisar, men då blev vi ett par. Så han flyttade ner och fick jobb där. Efter två år flyttade vi upp till Piteå igen. Sedan levde vi lyckliga i alla våra dagar...

Grattis på 10-årsdagen kompis!

Av dunsaluns - 12 januari 2014 22:51

Rolig dag med en galen kompis.
Resulterade i ännu en teckning i "den mörkblå boken" - boken om ett liv..

Av dunsaluns - 12 januari 2014 16:27

Åter igen vill jag slå ett slag för denna kosthållning, som bjuder på många, ibland oväntade inslag..

Av dunsaluns - 11 januari 2014 22:32

Syster yster kom hit med sin herre. Det var roligt för jag har saknat dem lite. De hade varit på roadtrip över 300 mil! Så kul!
Själv är man hemmamamma och ägnar resten av lördagkvällen åt att mysa med ungarna. Inte så pjåkigt det heller..
Ryggen är ganska kapott än, men ändå så pass att jag tar mig ner på golvet. Så det går framåt ;)

Lördagskvällen blir den tidigaste att lägga sig den här veckan. Om det är för att pappan är borta eller att jag är ovanligt trött vet jag inte riktigt..
Hur som helst är det ju skönt om man skulle vakna upp piggare en morgon. Kanske vi åker och tittar på en ny häst imorrn?...

God natt!

I våran familj har vi ingen soffa, vi myser alltid på golvet

Lillasyster tycker att det är jättemysigt att dra i hår :)

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards