dunsaluns

Alla inlägg under januari 2014

Av dunsaluns - 23 januari 2014 15:55

Idag har jag virkat lite på en ny liten grej. Det ska bli ett kuddfodral till den nya soffan i köket. För få kuddar vill man ju inte ha!
Ett senapsgult restgarn sen jag stickade en tröja till Tilde och ett brunt luddigt garn. Båda ull, så man får väl hoppas att det inte sticks så mycket..

Av dunsaluns - 22 januari 2014 20:47

Mamma, vad har du i ugnen?
Fiskvingar
Vad är det?
Vingar. Som fiskarna flyger med.
Men, fiskar kan ju inte flyga!
Men vem är det som flyger omkring och sitter i träden och kvittrar då?
Det är ju fåglar!
Nämen dom simmar ju omkring i havet.
Nä, det är ju ankor!

Av dunsaluns - 21 januari 2014 19:33

Sitter och pysslar med lite bilder framför datorn. Jag och Viggo dricker te ur muggarna vi fick av Kalle på julafton. Han hade skrivit och ritat på dem själv Underbar julklapp!
Jag har bla. Uppdaterat välkomsttexten på www.pennspar.se
Man glömmer ju att göra det när datorn jämt är upptagen. Jag har ju vant mig att göra allt från mobilen numer.

Av dunsaluns - 21 januari 2014 14:07

Brrr..
Efter en välbehövlig visit på stadens kontor gick vi och åt lunch. Thaimat! Mmmm! Så gott och värmande :)
Innan vi åkte hem bestämde vi oss för att hälsa på min lillasyster en liten stund.
Hon eldade för fullt och bjöd på te.
Borde ju vara med henne ännu oftare kände jag <3

Av dunsaluns - 20 januari 2014 10:30

Kallis och sprallis var ute med pulkan. Den ena frös och den andra busade. Kastade snöbollar och knuffade henne i snödrivan. De brottades i den mjuka snön.
Mitt i smällkalla vintern svettades de under sina jackor och varma tröjor. Men till sist var ändå fötterna så pass kalla att de var tvungna gå in och värma dem; Kallis stoppade fötterna i ett varmt fotbad medan Sprallis hoppade ner i en balja full av varmt vatten och bubblor.
De drack var sin kopp varm choklad. Sen kröp de upp i soffan och läste en bok. Och en till...

De senaste dagarna har det varit så kallt. Lite för kallt för att man ska vilja busa i snön, när det passerar -25C
Men vi pysslar på inne istället.
Ha det bra! Och klä er väl!

Av dunsaluns - 19 januari 2014 09:37

Igår var det inte så varmt!
Vissa fick is i ögonfransarna medan andra somnade under fårskinnet i vagnen. Livet är alltid orättvist, men ibland har man tur.

Månen

Av dunsaluns - 17 januari 2014 15:22

Nu har jag skruvat bort bänken och ställt in soffan där den skulle vara. Undrar om man kommer att sakna köksbänken?
Den var ju stor och bra me. Vi använde den inte så mycket... Tror jag. Mest som avlastningsplats när man kommer hem med saker. Så, ja, vi får väl se om det här var bra eller dåligt påhitt.

Före

Efter

Av dunsaluns - 16 januari 2014 17:50

Ah! Jag är så nöjd :)
Nu har jag fått mig en soffa. Det var tvunget att ha lite "öppen rygg" för att det står ett element där den ska vara. Alltså inte dan bästa placeringen i alla avseensden men det kommer nog att bli trevligare i vårt kök när den kommer på plats.
Hrm.. Ska bara vila min rygg först,(den var inte jag som bar soffan) innan jag börjar möblera klart.
Har täckt den med ett par fårskinn av gotlandsfår från Eufåria, en gårdsbutik i Svensbyn. Det gjorde jag nu bara för att soffan var kall att sitta på, så ny är den! ...för oss alltså, för den är ju begagnad..
Fick den dock väääldigt billigt dessutom .
Nöjd.

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards