dunsaluns

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av dunsaluns - 5 januari 2014 09:53

... Alltid i januari: något nytt.
Det slår aldrig fel. Efter alla lediga mellandagar och dröniga efterdagar är man trött på att driva vind för våg. Det blir liksom inte bättre när man fått för mycket av det goda. Ledig vill jag fortfarande vara och kunna göra vad jag vill på dagarna. Men själva görandet kanske ska få ta större plats och lite bättre uppstigning på morgnarna!
Man längtar efter nåt nytt och tror att det bara beror på att vi påbörjat ett nytt år. Men i själva verket är det överlevnadsinstinkten som ber oss ta nya tag efter att ha glidit omkring på bananskal hela jullovet. Dags att börja med nåt! Träna? För mig blir det alltid att börja med en större målning. Det roliga är att få bestämma lite själv. För även om man inte börjar om att jobba/plugga imorgon så kan man starta upp sitt eget liv här hemma med lite struktur och egna mål.
Jag är förstås sugen på att börja med en ny stor målning igen. Men jag har lite annat jag borde ta tag i först. Det är inte heller så lätt att få tid till att måla på det viset när man har en liten bebis. När färgen är blandad vill hon ha uppmärksamhet. Sen hinner färgen torka innan man kan fortsätta osv. Beror ju färstås också på om man målar olja eller akryl, båda har sina för och nackdelar. Eftersom akryl torkar mycket fortare kan man hinna en sån klar "direkt" utan att behöva vänta på att lägga sista lagret med färg. Däremot kan den hinna torka fel om man blir störd. Olja kan man forma mer eftersom, eftersom den inte torkar. Men det är svårt att få till den som man vill. Däremot blir det klart mer "levande" när man målar i olja. Man kan också behöva vänta ibland, en vecka eller så, på att den ska torka lite så man kan fortsätta.. Och då kanske man inte har tid eller är så sugen längre..
Bla bla bla..
Nä, nånting nytt skulle va kul att bjuda på snart. Om inte annat, en liten teckning. Men här är en gammal målning som jag gjorde snabbt i akryl för att bryta mina målarvanor helt. Det var kul och av nån anledning har jag kvar den fast den inte är så speciell.

Jag ska visa fler januarimålningar snart...
Ha det!

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards