dunsaluns

Alla inlägg den 30 december 2013

Av dunsaluns - 30 december 2013 19:58

Jag har inga bra erfarenheter av helblondering hemma. Men med slingor kommer man ofta undan med bra resultat. Det har blivit mitt nuvarande alternativ till forna dagars färgande och blekande som alltid ruinerade mig.
Jag brukar inte vara så noga, men har ännu inte råkat ut för någon katastrof. Det viktiga är att inte skölja ur för tidigt så att det blir gult.
H&M har en prisvärd slingblekning

Hoppas nu detta blir bra!
Snart måste jag ju börja med en liten cheesecake till morgondagens party..
God kväll gott folk!

Av dunsaluns - 30 december 2013 09:34

Jag vill byta hårfärg!
Nytt år- ny färg.. Man brukar väl byta hår när man ändrar sin livs-situation. Jag har inga planer på att byta livspartner (eller livsåskådning för den delen). Möjligen kan det plötsliga kravet komma av att mina barn nu blivit helt självständiga. Det kom som en chock, eftersom ju Tilde inte ens är 6månader gammal. Men när hon idag paddlade sig runt hela köket kom jag att tänka på att jag snart är helt överflödig i deras liv. Nu vänder det. Nu är det jag som ska böna och be för att få mysa med dom om fredagskvällarna. Inga fler sagor. Och disco framför hallspegeln blir till och med pinsamt.
Så det gäller att stålsätta sig och inte bli för klängig, annars har man väl fått sin sista kram också. Skaffa ett eget liv, shape up, vara mig själv för en stund, mig själv, för mig själv, självisk.

Eller?.. Ja, kan det vara detta som gjort att jag måste byta färg på håret? Eller är det att jag vill vara fin när jag nu ska på fest för en gångs skull?

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards