dunsaluns

Alla inlägg den 18 december 2013

Av dunsaluns - 18 december 2013 20:03

Haha. Nej, utveckling behöver verkligen inte betyda framsteg alltid! Det kan vara bra att påminna sig ibland om att utveckling faktiskt kräver en del "snedsteg".
Det gäller lite av varje här i livet, men min första stickade vante kan ju symbolisera detta fenomen ganska bra: jag har virkat och stickat lite under året, men även om jag gjort vissa framsteg så var detta verkligen ett steg tillbaka!
Nu vet jag inte om jag ska sticka en till.. Om den blir bättre? Ska man kanske göra en tredje då?..
Det kändes ju bra just nu att den här vanten blev tillräckligt ful för att jag skulle bli påmind om just detta. Det finns viktigare saker som går snett och ändå; allt ger erfarenheter som kan göra livet lite lättare en annan gång..

Av dunsaluns - 18 december 2013 09:26

Idag åkte jag till stan enbart för att köpa julklappar. Som tur är har vi inte så många ärenden av det slaget. Mest på leksaksaffären. Och det är ju inte tråkigt!! Jag ville ju ha allt!
Äventyrsspel i lego. Ninjagogubbar och chimagubbar och en massa turtles, skylanders och beyblades.. Det känns så spännande, påläst som man är om alla karaktärerna.. Men det blev ju så svårt att välja!!
Har Kalle redan den gröna ninjan? Vill han hellre ha en chimafigur, fast på önskelistan står det ninjago.. Vilken ninja ska man köpa för att få med lord Garmadon i förpackningen? Den blå? Men den har han nog.. Kanske en chimafigur då? Nä, det stod ju ninjago...
Till sist nöjde jag mig med några saker till pojkarna. Tilde hade vaknat i barnvagnen under högen av kartonger när jag gick till kassan. Så var det avklarat. Blev ett litet besök på bokhandeln också...

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards