dunsaluns

Alla inlägg den 5 september 2013

Av dunsaluns - 5 september 2013 23:14

Idag var jag så trött och orkeslös av min förkylning.
Man tackar socialen att de inte skickade ut nån spanare som kunde ha sett att det bjöds på ballerina och honungsvatten till lunch!
Stackars pojk!
Fast han var nöjd ändå. Lite långtråkigt bara. Det tyckte jag med, men jag var sååå sjuk..

Gjorde tidig middag och tvingade sedan min goda vän att infinna sig vid skogsbrynet inom en halvtimme för en liten prommenad.
Därefter varvade jag högljutt igång den opålitliga kärran och börnade ut över gräsmattan och studsade ut på vägen en bra bit innan jag mötte en cyklande dam som hälsade lite osäkert.
Man måste ta sats om man ska ta sig nån vart. Bilen behöver en fast hand (fot) samt visst psykologiskt stöd, för att inte ge upp.
Skogen bjöd som vanligt på fina upplevelser tills vi hörde ett dovt plask! I buskaget.
Som genom ett trollslag var alla hundarna rödbruna.
Anledningen till varför jag inte ville åka till sjön med dem var ju att slippa duscha min jycke när jag kom hem..

Min snälla vän spolade dock av det värsta från både min hund och sina i min vattenslang här hemma.
Vi drack te och myste tills vi blev trötta. Då var det dags för henne att åka hem. Och för mej att diska ur badbaljan som stått ute alldeles för många dagar. Och lura in hunden i duschen med lite korv.
Då vaknar bebisen, fast hon skriker inte. Hon får se Emilfilm med storebror medan jag bara snabbt spolar av hunden.
Går det bra?! Ropar jag till lekrummet och det går hur bra som helst.

Hunden har duschångest och vill smita ut. Just när man spolat hela hunden blöt hörs ett brak och ett skrik från lekrummet.

Hunden stressar, jag är blöt, in kommer storebrodern som ramlat ur soffan och slagit huvudet både fram och bak och i lekrummet skriker bebisen som plötsligt blir ensam.

Situationen lugnar ner dig en aning och bebisen blir glad så fort storebror visar sej igen. Så jag kan duscha hunden nästan klart innan ett nytt skrik hörs varpå storebror gråtande kommer inspringande igen.
-bebisen har bajsat på min soffa! Buhu och nu måste buhu vi kasta bort den buhu...
Jag kommer. Nu får hunden räknas som ren. Hon rejsar genom köket och hallen som en monsun och får ruska av sej på bron, för nu ska storebror inte behöva vara ensam med pruttfia mer. Jag hör att telefonen ringer (förlåt du som ringde) jag ska INTE svara!

På soffan I lekrummet ligger ungen och skriker lite halventusiastiskt. Hon tystnar så fort jag tar upp henne och konstaterar att här var det väl ingen skit i soffan!
Storebror snyftar och ler.. *glad
Bebisen somnar på axeln.

Hunden får komma in och bli frotterad. Golvet likaså. Sen går vi upp och spelar TVspel och hon får en ny blöja.

Slutet gott - Godnatt

Av dunsaluns - 5 september 2013 14:28

Jag fyllde år i tisdags :)
Tack alla uppvaktare!
Här är ett par olika buketter som jag fick. Den ena innehåller mynta, som man kan ha till drinkar. Den andra innehåller garn, som man kan ha till babystövlar..

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards