dunsaluns

Alla inlägg under juni 2013

Av dunsaluns - 23 juni 2013 15:09

Idag händer det grejjer. På förmiddan var jag tvungen att börja leta rätt på mitt blodgruppspapper som måste följa med på BB. Det kändes så konstigt ett långt tag så jag började nästan oroa mej för att jag inte packat väskan och köpt blöjor.
Men nu har det lugnat ner sej en smula, så det blir nog inget barn idag :) men jag vet en som tänker åka och köpa blöjor imorgon :)
Sen är det säkert sex veckor kvar innan han/hon behagar komma ut, även om det är beräknat om en månad.. Men det gör nog inget att vara lite mer förberedd då ;)

Av dunsaluns - 23 juni 2013 09:38

Jag har stickat två tre-och-en-halv-timmars-västar. Jag undrar dock om bebisen kommer att kunna ha dem, de verkar så små. Jag testade därför att trä upp dem på ett par små bodies för att mäta.
Den bruna gjorde jag först och den är gjord med stl 4 på stickorna, som det stod i beskrivningen. Men bilden är inte så snyggt fotad och det är kvar trådar som ska klippas bort. Sen ska det på knappar eller snoddar också...

Sen stickade jag en grön med stl 5 på stickorna, så att västen kanske ska hinna användas när det blir lite höst i luften, men jag tycker fortfarande att den är liten.. Kanske man snokar upp några större stickor snart? Fast garnet är ju egentligen gjort för stl 4. Jag tror att jag direkt ska börja med ännu en! Fast denna gång en fem-timmars-kofta, som görs av nästan samma mönster, fast den har långa ärmar..

Men man får väl se om man hinner tappa ilet innan man hunnit hitta större stickor. Garnaffären i stan har stängt, samt båda pysselaffärer. Sybehörsaffären har inga garner och Coop och Ica har nästan inga stickattiraljer kvar, de som förut ändå hade lite att välja på..
Den affär som har mest att välja på är Ica här i byn, där har de en hel hylla med olika garner och lite olika stickor och nålar. Men inga större än 5.
Slutligen finns det en liten egenföretagare, som har en liten Garnaffär i en lägenhet i en annan by. Tallbodan. Så det är väl dit man måste åka då, om man ska hitta nåt roligare garn och större nålar. Men det är inte alltid öppet..
Jag trodde inte det skulle va så svårt att få tag på garn och nålar!
Men det är ju bara att fara dit då, och hoppas jag hinner sticka innan bebisen kommer, för direkt efteråt förväntar mej jag inte att ha tid..
Det börjar dessutom bli lite svårt att sitta och sticka något längre tag, det måste bli många pauser. Min kropp säger ifrån..
I-lands -problem, allt detta, jag vet..

Av dunsaluns - 22 juni 2013 11:01

Skriver ett till inlägg direkt. Har man lite att göra då?
Igår såg jag ut såhär när jag skulle på fest., jag hade just klippt min lugg så den är inte den jämnaste. Jag har ganska rakt hår, så det är inte det lättaste att klippa rak lugg..
Nu har jag tendenser till att fundera på att färga mitt hår brunt eller mörkblont. När jag ändå ska klippa mej snart, om det blir av nån gång i år..

Av dunsaluns - 22 juni 2013 10:40

Skönt att man jämt är nykter nuförtiden :) Vi hade mycket kul igår.. Och åt god mat! Idag är det perfekt väder att sova bort. Om man nu ska missa att vara ute någon av sommarens dagar så är den här ganska lämplig; mörk och mulen.. Vi lyssnar när Astrid Lindgren läser Emil" och stickar, äter frukost och läser låneböcker.. Snart kanske det blir en tröttis-film. Skulle inte förvåna mej om man somnar en stund :) men det gör inget.
fet textSer att allt jag skriver tyder på att min ålder numer uppgått till 85 år!... Men det gör inget..
Håll igång!!

Myys

Ett nystan som håller stilen ;)

..en rugguggla som inte håller stilen ..

Av dunsaluns - 21 juni 2013 15:01

Nu blire partajj!
Koka äggen, klippa luggen och ta tårtorna under armen..
Ha en bra midsommar allihopa!!

Av dunsaluns - 20 juni 2013 19:57

Gröt till frukost!
Jag har just gjort två tårtor till knytkalaset imorgon. Smörgåstårta och jordgubbstårta med vaniljmousse. Vi började med att åka till stan där janne lämnade av oss på biblioteket. Jag tänkte hitta nåt bra stickmönster men det var inte det lättaste!
Är det nån som har ett bra stickmönster på en enkel barntröja/ kofta. Jag har iofs flera mönster här i den första boken jag lånade (sticka&skicka) men de är bara för nyfödda. Jag skulle vilja ha lite större storlek ca 6 mån, och egentligen ända upp till 4-5 år..
Jag gillar verkligen den här femtimmarskoftan, men den verkar vara svår att förstora, ska forska vidare i ämnet...
Jag lånade i alla fall ett par stickböcker, får se om det blir några fina muddar eller nåt..
Viggo lånade fem böcker som han bläddrat sig fram till i sagorummet, medan jag rotade bland handarbeten".
Stadsturen avslutades med ett lååångt besök på matvaruaffären, där man trängdes med 2314 st andra kunder som ville ha jordgubbar och färskpotatis just idag.. Lustigt..
Jag är trött men nöjd med vad jag hunnit med idag.
Kanske blir det ändå några maskor stickade ikväll. Det är ju som roligast när det blir snabba framsteg..
... Om jag kommer upp ur den här sköna kökssoffan ;)
God kväll !
Ps. Här kommer ytterligare en bild från vår utflykt igår..

Av dunsaluns - 19 juni 2013 16:36

En saftflaska, en korvsnärt och en fotboll.. Så mycket mer behöver man inte för en lyckad picknick..

Fäbodstugans bro fick vara mål..

Av dunsaluns - 18 juni 2013 09:22

Trött i ögat! ..
inbokat besök. Lite extra ultraljudsgrejjer som ska göras. Också blir det ett återbesök! Plus att jag ska hinna flera vändor hos barnmorskan. Nej, det är inget som är fel, ska bara kollas en del saker. Så det är inget att oroa sig för..
Nu, tillbaka i bilen kan jag meddela att min unge väger ganska precis 2200 g ... Det är också precis vad de ska väga den här veckan, vecka 34..
Barnmorskorna räknar detta som v34 medan de flesta graviditetskalendrar på internet säger att man är i 35:e veckan.
Hihi, inte långt kvar!
Blir man trött på att vänta kan man ju bara tänka på allt man skulle vilja hinna göra innan bebisen kommer. Också förstås, vara med Viggo! Jag vill vara med honom hela tiden nu. Kanske är det för att man innerst inne vet eller är rädd att inte kunna ha samma kontakt med han de första veckorna. ..om man är Jättetrött hela tiden...
Jag hoppas verkligen att jag lyckas ge honom all uppmärksamhet jag kan. Och förstås min älskade sambo också. Men vi två kommer ju att vara på bb tillsammans och uppleva mycket ihop ändå. Det blir nog bra, bara man är medveten om vad som sker..
... Jag sitter här i bilen och funderar på var man kan hitta ett nytt fint nystan... Man ska smida medan järnet är varmt :)
Ha en skön sommardag!

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards