dunsaluns

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av dunsaluns - 3 juni 2013 18:37

Igår kväll var vi på en mysig spelning i en loge. Det var ingen stor spelning, men det var fullt.. De hade fått göra en extra spelning eftersom biljetterna på den första blev sålda så fort. En 15:00 och en 19:00.
Bandet heter Euskeföurat och har funnits i åtskilliga år, möjligen från 70-talet men åtminstone fanns de i början på 80-talet. Jag gillar många av deras låtar. Där finns mycket humor blandat med politik och vackert vemod. Det är så man skrattar och gråter. Men man blir glad av musiken i alla fall.
Det är lite ovanligt att ett band kan fortsätta skapa nytt och intressant efter så många år. Visst är många av favoriterna de gamla låtarna. Men en favorit är ändå "flyktingarna" som inte är så gammal.
Trots att jag älskar den låten är jag glad att dom inte spelade den för jag börjar lipa redan på introt!! Gillar inte att göra det bland folk ;)
När jag var liten hörde jag Euskeföurat i pappas bil. En favorit då var "Bond å bjärn" och "Rosa-Kata-Alexandra-Moa-Margareta".. "Autom-tautom" m.fl
"Rosa-Kata.." har nu fått en uppföljare och eftersom hon var nyfödd i den första låten, är hon nu,ca 20-30 år senare en sjuksköterska. Det är lite kul..
De flesta besökarna var ju ändå äldre än oss. Det är ju inte så konstigt, men jag vill mena att det här går att lyssna på i alla åldrar..
Vi hörs!

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards